Una empresa tecnològica despatxa treballadors del seu centre a Cornellà per contractar-ne a l’Índia

COLT Telecom, amb oficines a Barcelona i Cornellà de Llobregat, ha anunciat al comitè d'empresa un Expedient de regulació d'ocupació (ERO) que afectarà 147 dels seus 532 treballadors. Aquesta decisió es produeix en un moment en què l'empresa es vanta en comunicats interns i en notes de premsa de gaudir d'una bona situació econòmica, en plena expansió, amb uns resultats econòmics molt positius i amb una situació macroeconòmica que no ofereix indicis que hagi de remetre, segons afirma UGT.

Francesc Ràfols
 
 
 
Instal·lacions de xarxa per a internet i telefonia

COLT Telecom és una empresa que ofereix serveis d’internet i telefonia per a empreses. Foto: Istockphoto

COLT Telecom, no obstant això, gaudeix d’una bona situació econòmica, amb beneficis i en plena expansió

De totalment «insatisfactòria i insuficient» ha titllat el comitè d’empresa de COLT Telecom l’oferta que la direcció de la companyia ha ofert per indemnitzar les persones afectades per l’Expedient de regulació d’ocupació (ERO) que acaba d’anunciar. Des de la secció sindical d’UGT, s’assegura que «el pla social és inacceptable», i també el qualifica d’«inhumà».

L’ERO afecta 147 dels 532 treballadors i, segons UGT, comportarà «en un conjunt d’acomiadaments massius a baix cost i en temps rècord». La secció sindical d’UGT a COLT rebutja els «discutibles» criteris organitzatius amb els quals l’empresa basa l’expedient. També denuncia que el que la companyia busca «és una reducció de costos per poder treure més beneficis. Tot això en detriment de la qualitat del servei prestat als seus clients, deslocalitzant llocs de treball a altres països com l’Índia, on no es respecten els drets humans, ni el dret a un treball digne.»

És propietat del fons d’inversió nord-americà Fidelity

COLT Telecom és una empresa britànica però que ara és propietat del fons d’inversió nord-americà Fidelity. Està present a diversos països i els seus clients són bàsicament europeus, a França, Espanya, Regne Unit… Es dedica  a la prestació de serveis d’internet i de telefonia només per a empreses. Entre els seus clients a Espanya hi ha bancs com el Santander o el BBV i altres companyies de primera magnitud.

A Catalunya té dos centres de treball, un a Barcelona i un altre, el més important, a Cornellà, al polígon Almeda. Fonts de la secció sindical d’UGT expliquen que l’empresa ja ha informat que han contactat a l’Índia amb l’Instituto Cervantes, que els ha proporcionat persones en aquest país que parlen espanyol.

Una empresa amb beneficis

Tot això es produeix en un moment en el qual l’empresa es vanta en comunicats interns i en notes de premsa de gaudir d’una bona situació econòmica, en plena expansió, amb uns resultats econòmics molt positius, i amb una situació macroeconòmica que no presenta indicis que hagi de remetre, segons afirma UGT. Aquest divendres 22 de juny hi ha prevista una nova reunió entre treballadors i empresa en la qual la part social molt probablement exposarà la seva oposició tant a l’ERO com a les indemnitzacions que es plantegen.

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*