Una reunió d’urgència mantinguda entre la direcció de Johnson Control Eurosit i el comitè d’empresa ha acabat amb resultat positiu. Les dues parts han arribat a un preacord satisfactori, segons fonts sabedores de les converses.
No obstant això, el comitè d’empresa sotmetrà el contingut de les negociacions a l’assemblea de treballadors, que es definirà sobre si accepten o no el tracte al que s’ha arribat.
L’acord contè bàsicament les reivindicacions dels treballadors., segons la secció sindical de CCOO.
En relació amb el procés de negociació per aconseguir els seients de l’Audi A1, els treballadors participaran en les converses. Per això es formarà una mesa on hi haurà representació sindical. Amb això es vol que en aquest procés hi hagi garantia de continuïtat per als llocs de treball.
D’altra banda, en el pacte es garanteixen les indemnitzacions dels treballadors en cas que la situació productiva no mantingui l’ocupació fins al desembre de 2019. Les indemnitzacions pactades seran de 50 dies per any treballat més una quantitat lineal de 12.000€, i es garanteix una indemnització mínima de 12.000€ per als treballadors amb menys antiguitat.
Com a primera valoració, CCOO d’Indústria de Catalunya valora positivament aquest acord, que garanteix la situació laboral dels treballadors i evita el risc de pèrdua d’ocupació en males condicions.
El fet que hi hagi un principi d’acord situa ara la possibilitatque Seat reprengui l’activitat normal . En aquest punt les fonts no es posen d’acord. D’una banda perquè el mecanisme per convocar els treballadors de les línies de producció és complex i durant la tarda s’havia desconvocat el torn del matí de dijous, que és quan es debatrà si s’accepta o no el pacte.
Sigui com sigui Seat ha patit pèrdues importants a causa dels problemes del seu proveïdor. Perquè ha hagut d’aturar fins a tres línies de producció durant tres torns. L’empresa automobilística fabrica més de dos mil cotxes diàriament en situacions normals.
La vaga dels empleats dde Johnson Control Eurosit havia començat a afectar també altres empreses fabricants de components que treballen per a Seat amb el sistema just in time.
El conflicte a Johnson Controls Eurosit té el seu origen en la pèrdua d’una de les comandes més importants, que correspon als seients del nou Ibiza. A conseqüència de la supressió de l’encàrrec, tota l’atenció es va centrar a aconseguir la comanda de l’Audi A1, un nou model a fabricar a la planta de Seat a Martorell. Per assegurar aquest encàrrec Johnson Controls Eurosit va comunicar als treballadors que calia fer un esforç per almenys igualar l’altra oferta econòmica que es rumorejava que es presentaria. Per tant, la direcció va reclamar als empleats una reducció de despeses que permetés aconseguir la nova feina.
L’empresa va proposar que la plantilla acceptés una reducció salarial, fent que s’apliqués el conveni del sector en lloc del de la companyia. Això, segons fonts sindicals, equivalia a una reducció d’uns 8.000 euros l’any per a cada empleat. Davant d’aquesta perspectiva el comitè , on hi ha CCOO, UGT i CGT, s’hi va negar.
Segons fonts laborals la direcció de la companyia tampoc s’havia volgut comprometre a millorar, en cas que hagi de reduir personal, allò que fixa la reforma laboral. Davant d’aquesta manca de concreció els representants dels treballadors van convocar la vaga.