Les negociacions entre l’empresa i el comitè d’empresa de la fàbrica de components Nobel Automotive no avancen cap a on els treballadors voldrien i la seva resposta ha estat iniciar una vaga indefinida. Aquest migdia es trobaran en una tercera reunió després d’haver sortit ja dues vegades sense acord.
La vaga estava convocada des de feina més d’una setmana amb data de 14 de setembre però des del comitè d’empresa van decidir aturar-la donat que tenien una conciliació amb Inspecció de Treball i volien “anar de bona fer”.
Tot i així, iniciades les negociacions, en una primera trobada, l’empresa, que parla a través de Vilarrubí Abogados, va oferir als treballadors pagar 28 dies per any treballat amb un topall de 13 mensualitats. Després de la negativa, la segona oferta va ser de 26 dies per any treballat però sense topall.
Com apunta Igor Montesinos, delegat de CGT i membre del comité dels treballadors, totes dues ofertes els hi van semblar insultant. Per la seva banda, Antonio Hidalgo, representant de CCOO d’Indústria del Baix Llobregat-Alt Penedès-Anoia-Garraf, també indica que les negociacions estan “una mica verdes” perquè “l’empresa està molt tancada, no s’ha obert a una negociació plena, ni vol donar opció de treball”. En aquesta línia, des de la CGT defensen que ells volen el lloc de feina, no que els facin fora per “quatre duros”. I més davant el que entenen com un ERO de tancament per objectius econòmics que no és cert, ja que estan segurs de tenir viabilitat a l’empresa.
Durant els darrers anys, la feina dels treballadors de Nobel Plastiques ha anat encarada a la realització de 60 prototips per a cotxes híbrids. “El procés de crear-los primer manualment i després passar-ho a robòtica”, explica Montesinos, “és una feinada”. Ara, que ho vulguin deslocalitzar a plantes exteriors és incoherent per als treballadors.
La vaga es va iniciar durant el torn de nit i està comptant amb un seguiment del 100%. Tot i disposar de piquets a l’entrada de la fàbrica, no cal ser massa efectius. Des de l’inici de la vaga només dos camions s’han aproximat. Vehicles als quals se’ls va deixar passar, ja que dins “no hi ha ningú i està tot aturat”.
Des de la CGT entenen que el món de l’automoció avui en dia és difícil de controlar i més de la manera que l’està vivint el sector arreu del territori català però sí que afirmen que per a dos anys tenien feina segur. No retrocediran fins a aconseguir una proposta per conservar la feina i, mentrestant, els principals clients de Nobel Plastiques, empresa que pertany al grup Orhan Holding, seguiran sense rebre el material necessari per seguir produint els seus vehicles. “Els nostres principals clients són Renault i el Grup PSA, on s’inclouen les marques Peugeot, Citroën, DS, Opel i Vauxhall, i ja sabem que comencen a anar escassos de peces”, ens informen.