La direcció de Nissan ha comunicat a les portaveus dels diferents sindicats de la planta de la Zona Franca de Barcelona que la furgoneta NV200 de combustió deixarà de fabricar-se en aquest establiment coincidint amb l’aturada tècnica que es farà l’estiu pròxim, segons expliquen fonts del sindicat majoritari SIGEN-USOC.
La direcció local del grup automotriu ha justificat la mesura amb el fet que ja fa 10 anys que l’estmentat model es fabrica a Barcelona i que aquesta és la durada que l’empresa fixa com a vida comercial del vehicle. A més, ha afirmat que hi ha voluntat per adaptar-se a les noves condicions comercials, cosa que vol dir que s’aposta per la mobilitat elèctrica, i per tant, sí que es manté la producció de la NV200 elèctrica.
Des de la Secció Sindical de SIGEN–USOC es valora negativament aquest anunci que deixa la línia 1 en una precària situació, amb tan sols un producte, la NV200 elèctrica, les produccions ara com ara no tenen el mateix pes en el global de la producció de la planta.
La informació aportada per l’empresa ha afegit un punt més de preocupació als treballadors de la multinacional automobilística. Aquest és el tercer producte que es deixa de fabricar a Barcelona sense que s’hagi substituït per cap comanda nova. La situació és encara més preocupant si no es veu en l’horitzó a mitjà termini l’adjudicació de cap nou producte, afirma el sindicat. Aquesta preocupació ha estat exterioritzada pèl conjunt de forces sindicals de l’empresa, que han iniciat contactes amb la Generalitat per instar a què el Govern s’interessi pel futur de la planta de Barcelona.
Els representants dels treballadors volen una acció coordinada de les administracions catalana i central prop del grup Nissan-Renault-Mitsubishi per tal de reivindicar la competitivitat de la fàbrica catalana, aconseguir l’adjudicació de nous models i així assegurar el manteniment de l’ocupació, en una factoria que té una capacitat de producció instal·lada que se situa al voltant de les 200.000 unitats i que ara està infrautilitzada.