Inspecció de Treball ha comunicat l’obertura de sengles actes d’infracció per cessió il·legal de treballadors per part de les agències Workforce i Crewlink a l’aerolínia Ryanair a l’Aeroport de Girona. L’actuació ha estat instada per una denúncia interposada per USOC-Sector Aeri.
La Inspecció de Treball ha comunicat a USOC que la comprovació de l’esmentada cessió il·legal de treballadors es va fer en les visites que va fer a l’aeroport gironí el 13 de setembre de l’any passat i per la compareixença de l’empresa Ryanair els dies 26 i 11 d’octubre de 2019, i per la compareixença que van fer les companyies Workforce i Crewlink el 20 de novembre de 2019, segons informa USOC.
“És una nova batalla legal que els serveis jurídics d’USOC li guanyen a Ryanair. Tant Inspecció de Treball com l’Audiència Nacional ja ens han donat la raó després de la vaga de Tripulats de Cabina de Passatgers (TCP) de juliol i setembre de 2018, considerant abusius, innecessaris i nuls els serveis mínims proposats per l’aerolínia i decretats pel Ministeri de Foment”, ha indicat Lidia Arasanz, secretària de Comunicació la USOC-Ryanair.
Després del suport que per als treballadors suposa la resolució de la Inspecció de Treball i de la Seguretat Social, “el següent pas és interposar la pertinent demanda a Jutjat del Social per exigir que es reconegui la pertinença d’;aquests treballadors contractats a través de Crewlink
i Workforce a l’empresa principal: Ryanair. Això suposarà, a més, recuperar amb efectes retroactius algunes de les millors condicions que es tenen en la matriu respecte de les que tenen les empreses multiservei”, explica Arasanz.
La delegada del sindicat a l’aeroport de Girona recorda que ” aquest conflicte que ja fa dos anys que mantenim amb Ryanair viurà un capítol cabdal dimarts que ve a l’Audiència Nacional. En aquesta vista, els tres sindicats presents a la companyia, USOC, Sitcpla i Sepla lluitarem per demostrar que l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO), que afecta les bases de Canàries i els seus corresponents acomiadaments va ser il·legal “. Al respecte dels assumptes que encara estan pendents de resolució a l’Audiència Nacional entre els sindicats i Ryanair, Lidia Arasanz esmenta la resolució pendent a Madrid per “coaccions i violació del dret a la vaga, els serveis mínims abusius de la vaga de desembre de 2018 i les il·legalitats que estudia Inspecció de Treball respecte a les noves contractacions que la companyia aèria irlandesa va fer firmar als operaris de Girona. Recordar que els nous contractes indicaven, entre altres punts, que els treballadores deixaven de treballar tot l’any per passar a tenir contracte de només 9 mesos i els tres mesos següents havien d’inscriure’s al subsidi d’atur.