Fracassa l’últim intent d’evitar la vaga a SLM, empresa clau per a Seat

El conflicte té a veure amb l’acomiadament de tres delegats de CCOO i una treballadora d’una ETT, en aquest cas amb permís per embaràs.

Redacció
 
 
 
Les asemblees amb treballador del Taller 12 de Seat que operar SLM fa setmanes que es realitzen foto: CCOO

Les asemblees amb treballador del Taller 12 de Seat que operar SLM fa setmanes que es realitzen foto: CCOO

L’anunciada vaga al taller 12 de Seat on treballa el grup SLM està cada cop més a prop de fer-se. La trobada feta a petició de la inspecció de treball per intermediar en el conflicte ha resultat infructuosa. Per tant, l’aturada començarà dimarts, 11 i es faran vagues de quatre hores per torn.

El conflicte de SLM té a veure amb un anterior problema que es va resoldre amb un pacte. Però, un cop firmat l’acord, la direcció de la companyia, que forma part del grup Sese, i s’encarrega de la gestió d’un dels magatzems clau de la logística de Seat, va acomiadar tres delegats de CCOO sota l’acusació que havien fet malbé una màquina de cafè. El sindicat considera que realment l’acció de l’empresa va ser una represàlia sindical. A més, segons la federació d’indústria del sindicat, la direcció de la companyia va fer fora també una treballadora d’una Empresa de Treball Temporal (ETT) que havia quedat embarassada.

Al taller 12 de Seat operen uns 800 treballadors, dels quals uns 500 del grup SLM i la resta d’Empreses de Treball Temporal. Des de Setembre passat CCOO havia intentat negociar una sortida que evités la vaga i que permetés també la reincorporació dels acomiadats. Però no ha pogut ser.

A més dels acomiadaments, el sindicat considera que l’empresa no respecta la legalitat perquè entén que els seus delegats, tot i estar acomiadats poden mantenir, fins que hi hagi una resolució judicial sobre el seu cas, el seu càrrec com a representants dels treballadors. Això tampoc ha estat reconegut per SLM.

La falta de diàleg és tal que els tres delegats que formen part del comitè de vaga que es constitueix sempre com a interlocutors en cas d’aturada no han estat reconeguts com a tal i l’empresa ha afirmat que l’11 de desembre no els deixarà accedir a les instal·lacions.

Donada l’estructura productiva de Seat, que treballa amb el sistema just in time, pot passar que la vaga repercuteixi en el funcionament de la factoria de Martorell, amb les pèrdues conseqüents, segons han comunicat els sindicats de la planta de fabricació de cotxes a la direcció de l’empresa.

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*