Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
Clica aquí i ajuda'ns!

La vaga del sector del transport per carretera i de la logística a la demarcació de Barcelona ha començat a donar fruits. Les patronals han retirat de la taula de negociació la proposta que pretenia que els treballadors allarguessin la jornada laboral de dilluns a diumenge, segons expliquen fonts laborals.
Com a resposta a la reculada patronal, els sindicats presents a la mesa negociadora han comunicat que retiren convocatòria de vaga prevista per als dies 28 i 29 de novembre.
La vaga del 30 d’octubre passat la van ¡convocat CCOO i UGT de Catalunya després que el conveni del sector a la província de Barcelona faci 9 anys que està aturat. Les patronals Transcalit i ONO havien plantejat a la taula de negociació que dissabtes, diumenges i festius fossin considerats laborables a conveniència de les empreses. Per contra, la plataforma reivindicativa dels treballadors reclama una pujada en les taules salarials del 3% per aquest any i també reclamen una pujada del 2% per recuperar part del poder adquisitiu perdut durant els anys en què els salaris han estat congelats.
La vaga va aturar l’activitat d’empreses punteres com Amazon Martorelles i El Prat, UPS, DHL, FEDEX, TNT, i sense activitat de transport de mercaderies al CIM Vallès, Port Zona Franca i zona d’Abrera Mercadona, Lidl i altres distribuïdors. Especial força va tenir l’aturada a la zona del Port de Barcelona, on hi havia un piquet entre els carrers 3 i A. aquell piquet hi van participar els secretaris generals de CCOO, Javier Pacheco i de la UGT, Camil Ros, com a mostra del compromís de les organitzacions confederals en troba una sortida satisfactòria per als treballadors d’aquest sector.