Una delegació del comitè d’empresa de Metro de Barcelona s’ha reunit amb la part empresarial per debatre de nou el conveni col·lectiu. Els contactes s’havien aturat perquè l’empresa havia obert expedients a diversos treballadors als quals, segons fonts sindicals, acusava de conduir excessivament lent. A la fi, per reprendre els contactes l’empresa ha retirat els expedients, tal com reclamaven el conjunt de sindicats amb presència al comitè de Metro, segons fonts laborals.
A la primera trobada s’han fixat reunions fins al 9 de febrer. Si no hi ha novetats en contra la intenció és que es facin sessions de negociació els dimarts i els dijous.
A la primera trobada els representants dels sindicats han lliurat a l’empresa les grans línies de la plataforma reivindicativa del conveni. La voluntat expressada per l’assemblea dels treballadors ha estat, en aquest cas, elaborar un document prou flexible per fer possibles acostaments entre ambdues parts. Així, per exemple, els increments salarials que es demanen són de l’1%, inferiors, doncs, a la previsió de pujada de preus. Després que les converses quedessin en punt mort, una assemblea multitudinària de treballadors de Metro va arribar a demanar la dimissió de tots els delegats dels sindicats que negociaven el conveni.
La primera impressió, segons el portaveu de CGT, el grup majoritari al comitè d’empresa, ha estat que “hem vist a la direcció receptiva”, sense voler fer més apreciacions.
Tot i que ningú ho reconeix, la intenció de la direcció de Metro de Barcelona seria tancar un acord abans de la celebració del Mobile World Congress (MWC), que es farà aquest any entre el 27 de febrer i el 2 de març.
Cal recordar que en l’anterior congrés del mòbil es va veure afectat per una vaga dels treballadors de Metro de Barcelona. En aquell moment els responsables de l’esdeveniment, el més important del seu tipus en el món, es van queixar a l’alcaldessa, Ada Colau, de la situació creada. Per intentar desbloquejar la situació Colau va dur personalment una negociació amb els sindicats que no va desbloquejar la situació.
La negociació del conveni del Metro es va veure afectada per la reclamació dels treballadors de conèixer els salaris de centenars de persones que estan fora de l’acord laboral. Metro de Barcelona fa més de quatre anys que té el conveni caducat. Sigui com sigui, la renovació topa amb problemes importants, com la reducció que any a any aplica el govern central a la subvenció al transport públic de Barcelona i la reclamació per part de la ciutadania en el sentit que les tarifes no s’apugin, cosa que ha passat aquest any.