El comitè d’empresa de Metro de Barcelona, en representació dels treballadors de la companyia ha fet públic que dóna un termini de 90 dies de gràcia al nou Ajuntament de Barcelona abans de reprendre les mobilitzacions per aconseguir els quatre punts que reclama la plantilla: un pla que asseguri la retirada de l’amiant i tractament adient per tots els treballadors. Un acord pel que fa a l’automatització d’algunes estacions, el cessament i en el seu cas reversió dels acomiadaments improcedents, el dret a una borsa d’hores d’estiu i un acord respecte a la jubilació parcial corresponent a 2019.
Un portaveu del comitè, Eduardo Quijano, de la UGT de Catalunya ha llegit el comunicat que va ser aprovat per l’assemblea de treballadors del 6 de juny passat.
En el manifest els treballadors recorden a la direcció de Metro, i per extensió al consistori de Barcelona, on es manté l’alcaldessa, que els 100 dies de gràcia en els quals es podria aprofitar per acostar posicions, es mantenen tot i que anteriorment la direcció de l’empresa va estar 88 dies sense reunir-se amb la representació dels treballadors.
“Amb aquesta decisió els treballadors de Metro hem acordat facilitar al consistori un marge de temps per a què valori la situació generada per la directiva de l’empresa i treballi a la recerca d’una solució al conflicte” ha manifestat Quijano, que assumia la representació de la presidenta del comitè d’empresa.
Nou organigrama sense Mercedes Vidal
Està per veure si la nova composició de la majoria de govern al consistori de Barcelona afecta l’equip directiu de Metro de Barcelona. Enric Cañas, a qui els treballadors vinculen com a proper a ICV és el conseller delegat de l’empresa. No obstant això, i segons el comitè d’empresa, la presidenta de TMB encara és Mercedes Vidal, tot i que no es va presentar a regidora en les darreres eleccions.
Cal recordar que la crisi de l’amiant ha afectat part de la direcció de TMB, Marc Grau, director de la xarxa de metro va ser destituït l’octubre passat per “motius organitzatius”.
L’anterior direcció de Metro va tenir en les darreres setmanes abans de les eleccions una posició de duresa que va fer que a dos dies dels comicis els treballadors convoquessin vagues parcials.
Els treballadors culpen la direcció de Metro de Barcelona de les 9 jornades de vaga que es van convocar i que van patir els ciutadans fruit del que afirmen que va ser “una posició intransigent de la direcció”.