“Hola maca, reina, preciosa! … Fins quan seguiràs aguantant?”. Joves d’UGT, pertanyents a la Federació de Serveis, Mobilitat i Consum (FeSMC) llancen aquesta pregunta als treballadors, i especialment treballadores, en la seva campanya “Els Cazamachistas”, que han presentat a Salamanca. La iniciativa habilita un espai per enviar denúncies sobre conductes masclistes en les empreses i, “després de verificar la informació”, els “cazamachistas” d’UGT protestaran al centre de treball en qüestió contra la conducta discriminatòria.
La campanya compta amb una pàgina web (www.cazamachistas.com) en la qual els joves del sindicat expliquen la iniciativa, amb un llenguatge col·loquial i inclusiu. “Els cazamachistas reaccionem al teu denúncia, a la teva crida, al teu cansament. Fes la teva denúncia aquí i explica’ns què està passant al teu centre de treball, qui està actuant de manera masclista: anirem a donar-li caça o assenyalar a aquest centre perquè prengui mesures “, exposen.
La federació ha explicat en un comunicat que l’objectiu d’enviar als ‘cazamachistas’ davant el centre de treball denunciat per discriminatori té dos focus. D’una banda, “incomodar” als responsables de l’empresa “perquè siguin conscients del que passa en aquest centre de treball i prenguin les mesures oportunes” i, de l’altra, “informar l’opinió pública que aquests comportaments es toleren en l’àmbit laboral com una cosa natural, quan no hauria de ser-ho “.
Més enllà de respondre a les denúncies que puguin enviar a la pàgina web, UGT explica que els ‘cazamachistas’ també “actuaran d’ofici, i es concentraran en diferents institucions, públiques o privades, que, d’una o altra manera, alberguen en el seu manera de constituir-se o en el missatge que traslladen a la ciutadania el pòsit ranci de el masclisme “. L’objectiu, explica la federació, és conscienciar que “aquest virus [el masclisme] no només afecta persones, també a organismes i diferents col·lectius”.
Focus també en la violència de gènere
La iniciativa posa també l’accent en donar transcendència als comportaments masclista, pels seus efectes discriminatoris i com un reflex d’un context amb nombroses violències contra les dones.
“El masclisme no és una broma, no és una frivolitat, és un comportament que alimenta la violència de gènere. La màxima expressió de el masclisme és l’assassinat d’una dona”, destaca el sindicat, que critica els missatges “des de diferents àmbits polítics i informatius “que pretenen relativitzar o negar la violència contra les dones.
La pàgina de la campanya identifica diverses actituds masclistes que poden ser denunciades, com “en cas de no existir vestuari, condicionar la teva vestimenta d’alguna manera a l’antull de companyes, companys i / o responsables” i “privar d’instruments necessaris per a l’exercici de l’activitat “.
“¿Semblem bel·ligerants? Sí, ho som. Però no actuem des de la violència, tampoc de manera festiva: això és molt seriós. Cridem l’atenció, reivindiquem, vam armar xivarri, cridem i pot ser que fins el deixem tot marcat amb el color de la nostra bandera: la bandera feminista, el morat “, destaca la campanya.
1 comentari
Acabo de ver la campaña y solo quiero felicitaros, creo que es muy acertada, oportuna, original y hasta simpática diría yo.
Enhorabuena