L’empresa 21Buttons, startup, d’iniciativa catalana, el model de negoci de la qual es forma a partir de la unió d’una xarxa social de moda i el comerç electrònic, ha anunciat la presentació d’un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO), que afectarà una part de la seva plantilla que està formada per 170 treballadores i treballadors.
La direcció de l’empresa, que es va fundar l’any 2015, ha anunciat la mesura, sense concretar l’abast, en una nota interna enviada a la plantilla. Ha justificat l’acció en la necessitat de retallar despeses i canviar l’orientació del negoci cap a un nou model, que no ha concretat.
‘Desenes d’acomiadaments’
En la comunicació, segons fonts sindicals, l’empresa ha indicat que en les pròximes setmanes realitzarà “desenes d’acomiadaments”, sense més precisió.
Davant de la circumstància esmentada els treballadors es veuen amb un primer problema: l’empresa no té representació sindical i, per tant, els operaris no tenen interlocutor per intentar un diàleg amb la direcció durant els 30 dies que la llei fixa com a temps de negociació. Com que no hi ha comitè d’empresa, els treballadors hauran d’escollir una representació ad hoc i també hauran d’escollir qui els assessori en la nova batalla pel manteniment dels seus llocs de feina.
Fins ara el model de negoci de 21Buttons es basava en el màrqueting per afiliació, mitjançant el qual l’empresa ingressava una comissió per cada compra realitzada a través de la seva plataforma. En el sector es pensa que un cop realitzada la retallada de personal, l’empresa podria optar per ampliar els nínxols d’ingressos, com la compra de moda per subscripció.
El maig passat l’empresa va anunciar una expansió important. Fins llavors 21Buttons era present en sis països -Espanya, Itàlia, Alemanya, Regne Unit, França i els Estats Units- i amb el pla d’expansió anunciat duplicava el nombre de països en els quals l’aplicació es podria descarregar.
Fins fa cinc mesos, l’empresa comptava amb més de deu milions d’usuaris registrats.