El conflicte del taxi reviu amb força. L’organització majoritària a Barcelona: Élite Taxi, ha anunciat una vaga indefinida en una assemblea multitudinària celebrada a l’Aeroport. L’acció es vincula amb la decisió del Govern, que ha descartat obligar les empreses de vehicles de lloguer amb conductor (VTC) a precontractar els viatges hores abans de fer-los. Per contra, ha limitat a 15 minuts el temps d’antelació amb el qual s’han de demanar els viatges. Just després de saber-se la convocatòria d’aturades, han començat a concentrar-se taxis a la cruïlla entre Gran Via i Passeig de Gràcia, un lloc on l’estiu passat es va situar el moll de l’ós de la protesta.
La proposta de la Generalitat ha estat considerada com a insuficient per part de les organitzacions de taxistes de Barcelona. Immediatament han fet crides a deixar sense servei les terminals 1 i 2 de l’Aeroport d’El Prat. Posteriorment s’han reunit a la terminal 2 per decidir la realització de la vaga.
El que sí que ha acceptat la Generalitat és una altra exigència dels taxistes: que els conductors de VTC hagin de retornar a la seva base quan acabin els seus serveis, segons el Departament de territori. La Generalitat també ha acceptat la proposta dels taxistes d’evitar que les empreses de VTC geolocalitzin els seus clients.
Les multinacionals de VTC havien mostrat la seva oposició frontal a la reivindicació dels taxistes davant la Generalitat en el sentit que les contractacions de vehicles de lloguer amb conductor s’haguessin de fer amb hores d’antelació. Aquesta exigència, van afirmar, suposaria la fi del negoci de xarxes com Uber o Cabify a Catalunya, van anunciar.
A l’assemblea a l’Aeroport, els taxistes han cridat repetidament “guerra, guerra” davant la pregunta de què s’havia de fer. El líder d’Élite Taxi, Tito Rodríguez ha afirmat que “s’ocuparà el que calgui” com a mesura de protesta.
El malestar dels taxistes pot convertir-se en un conflicte com el viscut l’estiu de 2018, quan Barcelona va quedar col·lapsada en alguns indrets a causa de la vaga que de manera gairebé improvisada es va convocar. No obstant això, altres organitzacions de taxistes es mantenien negociant a migdia per intentar millorar la normativa que ha de regular les contractacions de VTC.