Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
Clica aquí i ajuda'ns!
Dijous, 10 de gener ha de començar la negociació entre CaixaBank i els sindicats més representatius de l’empresa del pla de la direcció, que preveu reduir la plantilla en 2.000 persones. Aquesta és la perspectiva a la qual s’enfronten els representants dels treballadors des que l’empresa va fer públic el seu darrer pla estratègic.
CaixaBank planteja un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) que, d’entrada pretén el tancament del 18% de les actuals oficines bancàries.
La direcció del banc ha manifestat la seva intenció de dur a terme mesures com l’acomiadament col·lectiu, la modificació substancial de condicions de treball i la mobilitat geogràfica dels treballadors, segons ha informat UGT, que ha criticat que l’entitat “ha desplegat tota l’artilleria pesant” per acomodar les condicions laborals als seus propòsits.
No obstant la posició de sortida, Caixabank ha manifestat també el seu desig d’arribar a solucions pactades amb els sindicats. Fins ara aquesta ha estat en tots els processos de reducció de personal la tònica que s’ha seguit. En aquest sentit, aquesta negociació, que comença la setmana vinent té com a base la disposició cinquena del conveni col·lectiu vigent.
Precisament, la primera taula negociadora per al nou conveni col·lectiu també està prevista pel 10 de gener, per la qual cosa el dijous vinent es negociaran tant les condicions laborals bàsiques del sector amb la patronal de l’estalvi com l’ERO anunciat per CaixaBank.
En el seu pla estratègic 2019-2021, l’entitat preveu tancar 821 sucursals urbanes, fins a quedar amb 3.640 al 2021, des de les 4.461 actuals. El pla del banc busca avançar cap a una transformació de la seva xarxa que permeti ampliar el nombre d’oficines d’assessorament urbanes conegudes, com ‘Store’, fins a les 600 (enfront de 285 actuals), mantenir la xarxa de sucursals en petites poblacions (xarxa Agrobank) i desenvolupar els seus serveis digitals, com el nou model d’atenció ‘InTouch’.
El fet és que la reducció del 18% de les actuals oficines no implica una rebaixa de personal d’igual magnitud, el banc considera que aquesta serà menor, en tot cas, els canvis es produiran després de la negociació que s’obrirà la setmana vinent.