La vaga de treballadors d’autobusos de Barcelona ha tingut una incidència diferent segons les fonts. Els organitzadors convocants de l’aturada la xifren en el 85%. Però, segons TMB, l’empresa contra la que es feia la vaga, la incidència ha quedat limitada al 44%. La xifra disminueix encara més si es mesura respecte al conjunt de treballadors de l’empresa. Això s’explica perquè no tots els sindicats han cridat a la vaga i perquè en àmbits com les oficines la incidència ha estat certament menor.
Els treballadors que feien vaga han realitzat una assemblea multitudinària a les Cotxeres de Sants. En aquest àmbit s’ha decidit mantenir la pressió al carrer per aconseguir un millor conveni. Per això, si l’empresa no mou fitxa els treballadors han decidir mantenir la pressió, però graduant-la. Aixi, han acordat fer vaga els dies 15 i 19 de febrer. Aquests dies les aturades es farien dues hores per cada torn. El fet que les vagues no es convoquin coincidint amb las celebració a Barcelona del Mobile World Congress s’interpreta en mitjans sindicals com una formula per no crear tots els cartutxos i donar una oportunitat a la negociació, que si no arriba a bon port podria culminar en dos dies infernals pel que fa al transport públic de Barcelona, coincidint amb la concentració a Barcelona de desenes de milers de visitants atrets per la mostra de telefonia mòbil.
L’aturada d’aquest dimecres l’han convocada els sindicats CGT, ACTUB, COS, CNT, Bescanvi Sindical USOC i PSA, en minoria dins del Comitè d’Empresa d’autobusos de TMB. El Departament d’Empresa i Ocupació ha fixat uns serveis mínims del 20 % dels autobusos, el mateix percentatge aplicat durant la vaga de metro de dimarts.
Els sindicats convocants centren la mobilització com una mostra d’oposició clara contra “privatització del transport públic”, especialment després de l’anunci del govern d’Ada Colau d’unir els tramvies per la Diagonal.
En relació amb la negociació del conveni, les reivindicacions són tres: el final de la contractació parcial i temporal i l’establiment de sistemes de descans igualitaris, un augment salarial de l’1,5% i que “la direcció de l’empresa deixi d’intervenir en l’acció sindical”.
Per la seva banda, la presidenta de TMB i regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal , va recordar dimarts en una reacció a l’aturada dels treballadors del Metro que: “l ‘escenari de vaga no és desitjable per a ningú , ni per a l’empresa , ni per als treballadors, ni pels ciutadans”. Al matí va rebre representants de la plantilla del Metro en una trobada que va descriure com a “positiva” però que a la pràctica no sembla haver tingut cap efecte en el conflicte laboral.