La majoria dels treballadors de la factoria Seat Componentes han decidit aturar la vaga tindefinida que s’havia convocat contra el trasllat forçós de 50 treballadors cap a la planta del grup a Martorell, segons han indicat fonts del comitè d’empresa.
La vaga havia començat el 7 de gener passat i havia tingut un seguiment majoritari. Només els empleats que figuraven en els serveis mínims pactats van treballar.
El matí de dilluns 11 als locals del Departament de Treball s’ha realitzat una reunió entre empresa i treballadors amb la mediació de la Generalitat. Després de la negociació s’ha arribat a diversos acords que han permès al comitè d’empresa proposar a l’assemblea la finalització de la vaga.
Els pactes suposen l’anul·lació per part de l’empresa dels trasllats de 19 treballadors cap a Martorell, que estaven pendents d’executar.
En segon lloc s’ha acordat que els 26 operaris que sí que s’havien traslladat a Martorell, retornaran a la seva destinació a la planta del Prat de Llobregat com a molt tard l’1 d’octubre.
El tercer punt és el compromís per part de l’empresa de no aplicar sancions a aquells treballadors que havent rebut l’ordre de passar a Martorell, no la van obeir i fent cas al comitè d’empresa es van presentar a la factoria del Prat durant els dies en què es va fer vaga.
Un altre acord adoptat per l’empresa, segons UGT, el sindicat majoritari, consisteix en el compromís de reduir en unes 50.000 hores la bossa que tenen els empleats durant l’any 2016.
Els pactes esmentats s’han dut a l’assemblea que per majoria a decidit desconvocar la vaga a partir del 12 de gener.
Tot i l’acord, la vaga ha deixat senyals. Molts dels treballadors que han participat a les mobilitzacions han volgut deixar clar que no acceptaran la idea sustentada per la direcció en el sentit que a la fàbrica del Prat hi ha treballadors que sobren. Actualment la factoria té uns 1.100 Operaris que, per complir les comandes han de realitzar moltes hores extres. En total s’ha arribat a parlar de l’existència d’una bossa de 150.000 hores extres. Per tant, a l’assemblea s’ha decidit no anar a treballar els caps de setmana. Aquesta possibilitat era voluntària. En aquest sentit, Enrique Fernández, de CGT explicava que “nosaltres, que ja havíem cridat a no treballador els caps de setmana, estem fent actualment piquets per convèncer els nostres companys per seguir aquesta crida”. Els caps de setmana a Seat Componentes hi treballen aproximadament 380 operaris.
La dependència del grup Seat i de les altres firmes de Volkswagen de les caixes de canvi que es fabriquen al Prat ha fet que finalment s’arribi a una entesa entre empresa i treballadors
No hi ha comentaris
Pingback: Cap de setmana de vaga a Seat Componentes per l'incompliment dels acords