El conflicte que afecta els treballadors d’Eulen Telemarqueting entra en el seu moment decisiu. Per una banda, la plantilla, els 360 operaris i operaries que gestionen l’atenció al client d’Endesa han iniciat una vaga indefinida. Per altra, la companyia i el comitè d’empresa han entrat en la negociació per fixar les indemnitzacions que rebrien els que finalment perdessin la feina, segons expliquen fonts del comitè d’empresa.
La vaga convocada per dos sindicats, Solidaritat Obrera i Sindicat de Treballadors de Comunicacions (STC), ha estat seguida per un 90% de la plantilla, segons els seus organitzadors. La resta d’organitzacions sindicals amb presència a la companyia han cridat els afiliats i afiliades a secundar la protesta, tot i no convocar-la.
Recordar que el cor del conflicte rau en el fet que quan Endesa va convocar la renovació del contracte d’atenció al client, qui va presentar l’oferta més interessant va ser Atento, una filial de Telefónica. Per tant, l’empresa que fins al moment realitzava el servei va perdre la concessió. Però, el que hauria estat un tràmit pels treballadors perquè generalment en situacions com aquesta es produeix una subrogació de personal, s’ha convertit en un malson: els 362 operaris podien perdre la feina, que havien desenvolupat a plena satisfacció, perquè segons el conveni del sector, els compradors no tenen obligació de quedar-se els treballadors de l’empresa que realitzava la tasca.
El conveni del sector fixa que dels treballadors que l’empresa entrant pensi ocupar en la comanda fins a un 90% haurien de ser de l’empresa sortint. El problema és que Atento no ha fixat quants treballadors pensa contractar per assumir la tasca. En aquest sentit, ha realitzat proves a moltes de les persones de la plantilla i s’espera que els dies pròxims comunicaran les ofertes. El que sí que se sap és que les condicions amb que continuaran operant els treballadors que contracti Atento s’acostaran a les que tenen els operaris d’Eulen.
Per tant, el comitè d’empresa d’Eulen Telemarqueting en plena vaga, negocia les condicions econòmiques amb les quals marxarien els que no obtinguessin ni plaça a Atento ni fossin recol·locats a altres serveis d’Eulen. L’empresa va plantejar dimarts 24 dies per any treballat amb un màxim de 12 mesos com a indemnització. La proposta no ha estat acceptada pel comitè negociador que ha fixat la seva posició demanant 33 dies per any i fins a 24 mesos.
La proposta final es pot conèixer en dos dies, posteriorment es debatrà en assemblea i finalment els treballadors votaran si accepten o no el resultat de la negociació, segons fonts laborals.