L’anunciada vaga que havien convocat els sindicats CCOO, UGT i SIT a Autobusos de Barcelona ha quedat ajornada, segons un avís emès per l’empresa municipal de transports, TMB via Twitter. L’anunci bé després que es filtrés dissabte que la direcció de la companyia i els tres sindicats esmentats, que junts tenen majoria al comitè d’empresa.
Les aturades s’havien convocat durant dues setmanes, del 6 al 10 de juny i del 13 al 17 de juny, de 8:30 a 10:30 hores, de 16:30 a 18:30 hores, i de 0 a 2 hores. A primeres hores del matí només es coneixia la desconvocatòria de la vaga. En cas d’aconseguir-se un acord s’informà del contingut de l’acord, en cas que s’aconsegueixi.
Després de convocar les vagues fruit de la percepció que les converses amb l’empresa no avançaven, els tres sindicats van elaborar una nova plataforma per negociar amb l’empresa. Aquest document haurà estat la base de la negociació.
Fonts d’UGT a Autobusos, un dels sindicats que negociaven el pacte, han informat a Diari del Treball, que hi ha un principi d’acord. Aquest pacte haurà de ser ratificat en una assemblea d’afiliats, han manifestat.
Els principals elements del preacord són vigència de cinc anys, entre 2015 i 2019. El 2016 hi haurà un increment salarial de l’1%, igual com els anys 2017 i 2018, mentre que l’any 2019 l’increment serà de l’1,5%. S’ha pactat una paga variable de 400 euros vinculada a aspectes com absentisme i quilòmentres per avaria, més un altra paga de 200 euros relacionada amb absentisme individual.
A més, s’ha acordat prenubilacions durant la vigència del conveni, amb contractes de relleu, que seran indefinits.Hi ha també altres apartats específics com el cobrament de tots els conceptesvariables durant el mes de vacances o una prima especial per als caps de setmana de 25 de desembre i 1 de gener, entre altres.
Recordar que Autobusos de Barcelona té una gran pluralitat sindical. Fruit d’això i a diferència del que ha passat fins ara a l’empresa germana, Metro de Barcelona, les estratègies difereixen.
Al febrer passat alguns dels sindicats, CCOO, UGT i Sindicat Independent del Transport (SIT) van arribar a un principi d’acord amb l’empresa. El pacte incloïa una durada per quatre anys de 2015 a 2018. En matèria salarial suposava augments xifrats en l’1% per l’any 2016, cosa que inclouria l’augment del 2015, i del 0,5% els anys 2017 i 2018. Tot, amb el benentès que l’Índex de Preus al Consum (IPC) no superi els índexs fixats. Si fos així, els salaris s’apujarien igual que els preus. Per dir-ho d’una altra manera, si els 2017 l’IPC fos de l’1% , els salaris a Autobusos serien de l’1,5%.