Els treballadors de Metro han fet arribar una contraproposta a l’empresa que, amb si fos acceptada i posteriorment aprovada per l’assemblea podria evitar una segona jornada de vaga el 24 de febrer vinent. Això és el que ha explicat, més diplomàticament un portaveu del comitè d’empresa.
La primera jornada de la vaga de treballadors del Metro de Barcelona ha acabat amb una manifestació on bona part de la plantilla de l’empresa, que en aquell moment no estava compliment amb els serveis mínims ha recorregut el centre de Barcelona en defensa de les seves reivindicacions.
Entre esclats de petards i eslògans reivindicatius, als Jardinets de Gràcia el portaveu dels vaguistes ha explicat que el comitè de vaga s’ha dirigit al departament de Treball de la Generalitat per fer-li arribar alguns punts de la seva proposta que si Transports Metropolitans acceptés discutir-los en una trobada dimarts podria servir per desbloquejar la situació actual i, si finalment s’arribés a un acord permetria, prèvia acceptació de l’assemblea de treballadors, desconvocar la segona jornada de vaga prevista per al 24 de febrer.
Pel que fa al seguiment de la consigna de vaga, el comitè explica que pràcticament tots els empleats que podien fer-ne la van realitzar. Potser perquè s’havia avisat abans des de l’empresa, molts usuaris van optar per no utilitzar el metro. En concret la reducció de viatgers durant les hores matinals va ser del 64% segons Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Només s’ha produït algunes aglomeracions en estacions i en els accessos als torns de picatge dels abonaments. Si es compara l’ús del metro de dilluns amb la mateixa data de l’anterior edició del Mobile World Congress, la reducció va ser del 67%.
El moviment fet pels treballadors de Metro busca desencallar la situació. Es vol aconseguir un acord ue faci possible aturar la vaga i salvar la situació. Per això es voldria aprofitar el dia que queda fins dijous. En aquest sentit, els dirigents sindicals no han volgut entrar en el debat enverinat encetat diumenge a la tarda quan des de la direcció de Transports Metropolitans de Barcelona es van filtrar el que serien nòmines mitjanes dels treballadors. Es tractava d’una resposta a la petició repetida molts cops per part del comitè d’empresa de conèixer el que cobren els directius de Transports de Barcelona. Curiosament des de l’equip de govern s’ha evitat donar dades dels salaris dels directius, tot emparant-se en la llei de protecció de dades.