El regidor de la CUP, Josep Garganté, ha denunciat en una roda de premsa inesperada i posterior a la feta per Ada Colau, que diversos alts càrrecs de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), que alberga al seu si TMB, l’empresa pública de bus i metro de Barcelona, s’han apujat el salari mentre es negocien els convenis de metro i bus.. En concret ha parlat entre altres del tresorer i el secretari “que tenen com a categoria A130, la més alta, s’han apujat el salari en 7.846 euros quan cobren a l’any 75.941,48 euros”, ha dit.
La que havia de ser una roda de premsa de caire oficial amb l’alcaldessa Colau com a única protagonista va tenir el seu contrapunt en la presència del regidor de la CUP i treballador d’autobusos, Josep Garganté. Si les paraules de Colau estaven mesurades síl·laba a síl·laba, Garganté va evitar tota formalitat en una intervenció que semblava més la que faria en una assemblea de treballadors que la corresponent a un fòrum polític.
Després d’interpel·lar l’alcaldessa, com si fos un periodista, pel fet que Colau no s’havia referit en cap moment a les vagues dels treballadors d’autobusos ni a les convocades el 23 i el 25 de febrer, el regidor va transmetre tota la solidaritat de la CUP amb els treballadors i les seves reivindicacions.
Garganté va emmarcar la sortida a la palestra de l’alcaldessa Colau amb les declaracions fetes dijous al vespre pel màxim responsable de la fundació GSMA, John Hoffman, on aquest reclamava que hi hagi transport públic durant el Mobile Wolrd Congress (MWC). Al respecte Garganté ha dit que l’alcaldessa amb el seu darrer gest “s’agenolla” davant del directiu de l’empresa organitzadora del Mobile World Congress.
El regidor anticapitalista ha denunciat que les crides a la finalització del conflicte sense una solució satisfactòria pels treballadors les fessin “càrrecs polítics que cobren entre 4.000 i 6.000 euros al mes, que tenen cotxes oficials i targetes Vip de la Fira de Barcelona”.
Ha retret que els responsables municipals busquin ara un acord ‘in extremis’ quan a petició dels responsables del comitè de vaga de Metro van rebutjar reunir-se durant el cap de setmana passat: “no van voler fer cap reunió ni divendres, ni dissabte, ni diumenge, ni dilluns, com demanaven els treballadors”.
Garganté, que es dirigent de la Coordinadora Obrera Sindical (COS) a Autobusos de Barcelona, va retreure la falta de transparència que en la seva opinió tenen els diferents ajuntaments de Barcelona pel que fa a la direcció de l’empresa de transports municipals (TMB). Va desgranar els greuges: “hi ha 571 persones fora de conveni. Quan hem preguntat quant cobren ens han respost, ara també, que aquesta informació no es pot fer pública perquè està protegida per la llei de protecció de dades”.
El regidor, no es va estar de posar exemples. Va recordar que l’anterior vicepresident de TMB, Didac Pestaña, exalcalde socialista de Gavà, cobrava quan estava al càrrec, 80.000 euros a l’any de la companyia del bus i 81.000 euros del metro. Ara TMB té un nou vicepresident, Antoni Poveda. També s’ha nomenat Enric Cañas com a conseller delegat, amb un sou de 105.000 euros i a més s’ha creat un nou càrrec, l’adjunt al conseller delegat, tasca que realitza Pau Noi, amb un salari de 60.000 euros l’any “si es fa la suma la quantitat que surt és la mateixa que cobrava Pestaña”, ha dit Garganté, tot vinculant tots els nous alts càrrecs a l’entorn d’Iniciativa per Catalunya.
Ha seguit Garganté denunciant casos de nepotisme o “enxufisme” a TMB. Ha esmentat Joaquin Balsera, exalcalde de Gavà, “director de màrqueting, fitxat per la via digital”, ha dit. I ja, sense aturador ha posat exemples com el de José Vicente Muñoz, de qui ha dit que era conductor d’autobusos. Més tard va assolir un càrrec polític a l’Ajuntament de l’Hospitalet, i després va ser diputat al Parlament espanyol pel PSC. “Quan va acabar, va retornar a TMB, però no com a conductor sinó com a càrrec d’alta direcció”, ha dit el regidor de la CUP.
Autocars privats per als directius de TMB
Garganté ha denunciat les condicions de privilegi que tindrien els directius de TMB. “S’ha contractat per una mútua de salut privada només per a ells”. També ha manifestat que es destinen 900.000 euros per a 100 pàrquings privats destinats per aquestes persones i, ha afegit un assumpte paradoxal: “s’ha contractat una empresa privada d’autocars, Autocares Congosto, per 170.000 euros per transportar aquests directius a les oficines, tot i sent TMB una empresa pública de transports”.
El treballador autobusos ha recordat que el seu col·lectiu ha fet vagues a equips municipals de diversos colors polítics . “Ens hem enfrontat a coses que ens deien que eren impossibles d’obtenir, com dos dies de festa setmanal , i ara es fan i no passa res”, ha exclamat.
Tampoc es s’han lliurar de la riuada de crítiques els sindicats CCOO, UGT i CIT. Garganté s’ha referit a col·locació a dit de familiars de sindicalistes d’UGT, “que han estat rebutjats pels mateixos afiliats d’aquest sindicat a Metro”.
En un to més amarg Garganté ha recordat almenys el cas d’un treballador que va ser acomiadar injustament per quedar-se 1,20 euros i que en rebre la carta d’acomiadament es va penjar.
El sindicalista va acabar reiterant el total suport de la CUP als vaguistes de metro i autobusos, afirmant, a més, que a la sortida de la roda de premsa s’incorporaria a l’aturada.
1 comentari
Pingback: UGT denuncia TMB per ‘frau de llei’ amb els contractes temporals - El Diari del Treball