Els treballadors de l’empresa Multiservicios Aeroportuarios, SA, adjudicatària dels serveis de neteja de la societat de handling Swissport han aturat la vaga iniciada el del 30 de novembre passat, després d’arribar-se a un acord amb la societat.
La mobilització laboral tenia com a objectiu aconseguir que Swissport Spain, empresa s’ha creat per Swissport- adjudicatària dels serveis de neteja, se subrogués (és a dir, integrés en plantilla) la totalitat dels treballadors de Multiservicios Aeroportuarios, S.A. adscrits a aquests serveis. La negativa a complir aquest requisit inherent a una subcontractació, segons CCOO, hauria causat la convocatòria de l’aturada. La pretensió vulnerava allò que estableix el conveni català de neteja d’edificis i locals de Catalunya.
La negativa a la subrogació, que ara s’ha tirat enrere afectava, segons els treballadors, a 82 operaris que davant la falta d’acord amb l’empresa que s’ha adjudicat el servei es trobaven, a hores d’ara en una mena de llimb legal.
Amb el suport de CCOO, estava prevista una concentració, ara anul·lada, de la plantilla a l’Aeroport de Barcelona, a la Terminal 1 (sortides), d’11.00 hores a 13.00 hores.
Swissport vol rebaixar condicions laborals
El president del comitè d’empresa, Ismael Nicolás, va explicar, abans de l’acord, que “l’última oferta de Swissport ha estat que es quedava amb tots els treballadors si es rebaixaven les condicions laborals, posant la plantilla a completa disposició de l’empresa en temes com els torns o les vacances, però això contravé el conveni”.
Davant de la falta d’acord, els treballadors van iniciat una vaga que havia de durar fins el 8 de desembre, que suposava no netejar els avions de les companyies a les quals Swissport Spain dóna servei, com Lufthansa, Delta Air Lines, Swiss, Singapore Airlines o Emirates.
Davant la situació de vaga, els treballadors havien denunciat que l’empresa ha contractat operaris temporals per poder realitzar les neteges dels avions. Això tenua dos efectes, per un costat els resultats no són satisfactoris, perquè netejar les aeronaus implica una certa expertesa i de l’altre que la contractació seria il·legal perquè va contra el dret de vaga dels empleats.