La vaga convocada pels representants dels treballadors a Seat Componentes, antiga Gearbox, del Prat de Llobregat té un seguiment del 100% segons els sindicats CCOO, UGT i CGT. Només treballen a la factoria els operaris inclosos en els serveis mínims.
La mobilització ha començat a la matinada del 7 de gener. Coincidint amb el moment en què havia d’entrar el primer torn de la jornada s’ha realitzat una assemblea a les portes de la factoria a causa, expliquen responsables de CGT, de la prohibició de realitzar la reunió a les instal·lacions de la companyia. Sigui com sigui, la planta està parada, explica Carlos Montías, secretari general de CCOO a Seat Componentes.
La vaga iniciada aquest dijous és indefinida i es fa per protestar contra el trasllat forçós de 50 treballadors a la factoria de Seat a Martorell.
Sigui com sigui, aquest dijous s’ha celebrat una reunió entre la direcció i els sindicats amb la inspecció de treball. La trobnada no ha donat cap resultat positiu. Cal dir que anteriorment es va intentar fer una mediació anteriorment dues vegades sense èxit, segons fonts de la direcció del Grup Seat.
La vaga té com a objectiu pressionar l’empresa perquè doni marxa enrere en la seva decisió de traslladar 50 treballadors de la planta del Prat a la planta de Seat a Martorell, cosa que els sindicats han afirmat que va comunicar l’últim dia laborable abans de les festes de Nadal.
Fonts de Seat informen que aquests trasllats estan permesos pel conveni de l’empresa en cas de necessitats de la producció, i que van ser comunicats als representants de la plantilla el novembre i se’ls hi va recordar abans de les vacances nadalenques.
El comitè d’empresa ha rebutjat que existeixi excedent de plantilla en la factoria del Prat, on actualment treballen 1.100 treballadors, si bé a final de novembre es van iniciar negociacions pel previsible descens de la producció amb vista al 2016.
Els sindicats han argumentat que, malgrat que la previsió inicial era de 597.000 unitats, la fàbrica s’adjudicarà la producció de 30.000 unitats addicionals per a la marca Skoda, de manera que el volum de producció se situaria en 627.000 unitats.
La UGT, que és el sindicat majoritari al comitè, ha reivindicat que amb la previsió inicial per al 2016 no calen els trasllats, i en el cas que fos així ha proposat utilitzar la borsa d’hores acumulades, que actualment té 140.000 hores en positiu, a més d’altres alternatives, com dies de festa i formació.
El comitè d’empresa ha emès també un comunicat en el qual afirma amb rotunditat que els 50 treballadors als quals l’empresa havia ordenat que es presentessin aquest matí a la planta de Martorell han estat instats per la representació laboral a presentar-se, però a la planta del Prat. En aquest sentit el comitè s’ha fet plenament responsable d’aquesta indicació.
Fonts de Seat expliquen que la producció a la factoria catalana no s’ha vist afectada per l’aturada. Seat i Volkswagen són destinataris del components que es produeixen al Prat, especialment pel que fa a les caixes de canvis, que forneixen a tot el grup.
Una possibilitat apuntada és que la companyia estaria disposada a plantejar un pla per reduir la borsa d’hores i ampliar la formació, sempre que es desconvoqui la vaga.
No hi ha comentaris
Pingback: Els sindicalses de Seat Componentes insten a un acord abans de la vaga afecti la producció de cotxes