La vaga convocada pels treballadors de la multinacional Continental a Rubí ha tingut en la seva primera jornada un seguiment pràcticament total, segons tant CCOO, UGT com la FTC-IAC, consultades per aquest diari. La protesta es fa falta d’acord amb la direcció de la companyia pel que fa a la reindustrialització de la planta.
La protesta va començar a les 12 del vespre amb un seguiment majoritari. S’ha situat piquet a la porta, tot i que, segons les fonts, la manca d’assistència a la feina no ha fet necessària la seva actuació. Al matí de dimecres el secretari general de CCOO a Catalunya ha anunciat la seva presència solidària.
Continental, la multinacional de neumàtics i components per a automòbils, ha comunicat als sindicats que pensa vendre la planta de producció que el grup té a Rubí. Això oposa en perill la continuïtat dels llocs de treball de 690 operaris, segons han indicat tant fonts de CCOO com UGT de Catalunya. La informació proporcionada pels directius del grup alemany als sindicats afirma que reindustrialitzaran la fàbrica per poder-la vendre en millors condicions. En aquest sentit durant sis mesos el grup farà estudis de viabilitat per vendre la factoria.
Un dels elements que ha fet que la indignació dels treballadors hagi augmentat és la manca d’informació. Segons algunes fonts la multinacional hauria rebut dues ofertes de compra de les instal·lacions, però no hi ha dades concretes sobre aquest assumpte. Si l’actitud de l’empresa no canvia, la vaga es repetirà el 24 de gener, segons el comitè d’empresa.
Reestructuració a escala mundial
L’operació de venda de la planta de Rubí de Continental s’emmarca en el procés de reestructuració a escala mundial del fabricant de neumàtics i components per a automòbils, que preveu retallar en aquest àmbit més de 5.000 llocs de treball fins al 2028 per fer front a la transformació que està patint el sector de l’automòbil.
La multinacional del sector dels components fabrica a Rubí components com compta-quilòmetres i compta-revolucions analògics, destinats a cotxes convencionals, mentre que el grup considera que la demanda se centrarà en productes digitals adaptats als nous vehicles tant híbrids com elèctrics.
Els sindicats consideren que la planta amenaçada de tancament o venda, és “solvent i competitiva”, amb una plantilla “amb experiència contrastada” i capacitat d’afrontar els nous reptes del sector.