Rafa Guerrero, secretari general de CCOO a Seat, considera que l’aparent bona situació que viu l’empresa, comparada amb Nissan, és un risc en el sentit que pot fer oblidar l’horitzó que té el sector automobilístic a mitjà termini.
Seat té garantia de feina i de producció fins al període 2023 i 2025, però això no ha de fer oblidar l’aposta que ha fet Volkswagen, amb una inversió prevista de 43.000 milions d’euros que es destinarien a muntar i desenvolupar cotxes elèctrics només a sis plantes de producció a Alemanya. Per tant, els treballadors, atès que el futur són cotxes moguts per energies netes, reclamen a les autoritats locals i espanyoles la creació de taules industrials que garanteixin plans de futur i suposin atraure inversions per a ser competitius en noves tecnologies, cosa que ha de permetre també ser competitius en el futur.
El sindicalista no només reclama inversió industrial sinó un canvi en la formació, de manera que a un termini que no superi 4 o 5 anys hi hagi personal format imprescindible per assumir els canvis que s’acosten.
Motors híbrids amb GNC i GLP
Seat ha adoptat un camí intermedi entre el manteniment de la producció de cotxes amb motor mogut per gasolina o gasoil i l’adopció immediata de la fabricació de cotxes elèctrics. L’empresa que fabrica a Martorell s’ha especialitzat dins del grup Volkswagen amb la producció de cotxes que es mouen amb altres combustibles, com el Gas Liquat del Petroli (GLP) i els cotxes que usen com a propulsor el Gas Natural (GNC). En els dos casos s’aconsegueix un estalvi en els combustibles i també superar les barreres que a les grans ciutats es posaran als cotxes que més contaminin, ja que els dos propulsors tenen la consideració de cotxes nets i fan possible circular per les ciutats quan es produeixin episodis de gran contaminació en els quals es prohibeixin els motors de combustió clàssics.