Principi d’acord en l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO), que afecta l’empresa Calsonic Kansei, del sector de components de l’automòbil i que té com a principal client Nissan. La societat va presentar un ERO d’extinció de 67 llocs de treball fa aproximadament un mes. Inicialment la direcció plantejava suprimir 67 ocupacions en els centres productius de la Zona Franca a Barcelona i a Santa Margarida i els Monjos. En total la companyia té 254 treballadors, segons explica el sindicat USOC, en una roda de premsa.
Després de diverses reunions i d’unes complexes negociacions s’ha arribat a l’acord que redueix fins a 63 persones les afectades per ERO que s’aplicarà des de maig a febrer de 2020; les condicions indemnitzatòries són 42 dies per any més un lineal de 2.500 € i amb un límit indemnitzatori de 27 mensualitats de salari, i que millora les condicions econòmiques del últim ERO, afirma USOC.
El preacord s’ha signat per la totalitat dels 13 membres de la comissió negociadora que representaven els sindicats UGT, CCOO i USOC, i serà sotmès a l’aprovació de l’assemblea de treballadors i signat definitivament si és aprovat el 17 de maig.
Les causes d’aquest ERO estan motivades per la caiguda de l’activitat de Nissan i s’espera recuperar la situació en un futur amb nous productes, derivades entre d’altres de les sinergies que pugui suposar la recent fusió de Calsonic Kansei i Magneti Marelli.
Per a USOC, l’acord aconseguit el preacord que suposa “una millora substancial de les condicions legals de l’extinció dels contractes en un ERO”. No obstant això, el sindicat exigeix “un pla industrial de futur que asseguri l’ocupació i la continuïtat de l’activitat, que ha estat seriosament afectada amb dos EROS en un any”.