Els treballadors de Nissan i de les empreses auxiliars han convocat una manifestació pel 18 de febrer a la plaça de Catalunya. La marxa començarà a Plaça de Catalunya a les 18:30 hores i té previst acabar davant la seu del Govern espanyol a Catalunya, situada al carrer de Mallorca, 278, segons han informat CCOO i UGT, dos dels sindicats amb presència a l’empresa.
Un cop finalitzada la concentració davant la delegació del Govern està previst que des d’aquest organisme oficial es rebi els membres del comitè d’empresa, que demanaran la implicació de l’Administració central en la recerca de solucions que permetin garantir la continuïtat de l’activitat i els llocs de treball.
El nerviosisme de les plantilles vinculades amb Nissan, es va desfermar no fa gaire a causa de l’anunci que el model de Pic up X-Class, que es fabrica a la factoria de la Zona Franca per comptes de Mercedes, es deixaria de produir a partir de maig vinent. La finalització d’aquesta producció impactarà negativament encara més les produccions de Zona Franca i Montcada, però també repercutirà en el conjunt de les fàbriques de Nissan arreu de l’Estat.
Els aproximadament 25.000 treballadors i treballadores que depenen de la producció de Nissan han decidit internacionalitzar la seva protesta. Per això, els corresponents comitès d’empresa han elaborat un calendari de mobilitzacions que comencen amb la marxa que es realitza dimarts, 18 de febrer a Barcelona.
Els treballadors havien decidit manifestar-se també els dies 24 i 27 de febrer davant del recinte on estava prevista la celebració del Mobile World Congress. La suspensió de l’edició d’aquest any de la fira més important del sector de les telecomunicacions ha privat els operaris de la multinacional japonesa d’un aparador que fes arribar les seves reivindicacions fins a la metròpoli nipona que és on s’han de prendre les decisions estratègiques sobre el futur de la producció a Barcelona i a la resta de l’Estat espanyol.
Un altres fet ha sumat inquietud a la plantilla de Nissan. Es tracta de la reducció d’un 40% de la producció de la furgoneta elèctrica que es va a Barcelona. La finalització d’aquesta producció impactarà encara més negativament a les produccions de Zona Franca i Montcada, però també repercutirà en el conjunt de les fàbriques de Nissan arreu de l’Estat.