El ministeri de Foment han comunicat que retira el recurs cautelar contra la norma de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) que restringeix l’activitat en aquest territori d’empreses com Uber, competència directa del sector del taxi. No obstant això l’autoritat de la competència i els particulars que van denunciar la norma mantenen la seva posició.
La segona jornada de la vaga de taxis convocada per gairebé totes les associacions catalanes s’ha concretat amb marxes lentes per la ronda. La protesta, tot i ser enèrgica, s’ha mantingut dins de paràmetres d’ordre. A això han contribuït els dirigents de les organitzacions, que s’han desvinculat de l’agressió que es va donar dimecres davant d’un conegut hotel de Barcelona. Abans s’havia produït una nombrosa manifestació pel centre de la ciutat.
Ca a les 11 del matí els taxistes han començat la protesta amb una marxa lenta que ha sortit de l’Aeroport d’El Prat cap a la ronda del Litoral fins a l’inici del Paral·lel i posteriorment han tornat. En tot cas la protesta ha estat una marxa lenta i els taxis només han ocupat un carril, tal com s’ha decidit prèviament.
La fórmula de l’acció ha estat controvertida perquè en l’assemblea hi havia un sector que pretenia el bloqueig de les instal·lacions del Port de Barcelona. Finalment s’ha arribat a un consens que ha evitat una situació que hauria originat fortes tensions.
Posteriorment els taxistes han fet una assemblea i tenien previst tornar cap a l’Aeroport en una acció similar. Entre els dirigents del moviment es vol evitar que la vaga de 48 hores es pugui interpretar com una acció contrària a l’equip de govern de Barcelona, ni que els efectes de les aturades compliquin la vida dels ciutadans.
Cal recordar que les mobilitzacions s’han convocat precisament per donar suport a la norma de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), que preveia que les empreses de lloguer de cotxes amb conductor, VTC, necessitessin un permís específic per poder operar en els 36 municipis d’aquest territori. Un permís que hauria de complementar la limitació que només pugui circular un VTC per cada 30 llicències de taxi. La norma ha quedat aturada pel recurs presentat al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) pel ministeri de Foment i per la Comissió Nacional del Mercat de la Competència (CNMC), junt amb 13 operadors de vehicles de lloguer. Finalment el ministeri de Foment ha retirat la seva demanda, però resta encara la de la CNMC i la dels privats.
El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha de resoldre aquest divendres si manté la suspensió cautelar del reglament de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) que restringeix l’activitat de companyies de VTC com Uber i Cabify. A la sala del contenciós-administratiu del TSJC s’ha celebrat avui una vista per analitzar la qüestió.