La direcció de la societat Autoliv de Granollers han comunicat al comitè d’empresa i a la plantilla la seva intenció de tancar definitivament. L’empresa ocupa a 290 treballadors a la capital vallesana.
La planta de Granollers, històrica i emblemàtica a la comarca, pertany al sector dels components de l’automòbil, fabrica cinturons de seguretat per a automòbils i en els últims anys ha pogut observar una disminució progressiva de la plantilla.
Com passa en altres casos, els sindicats amb presència a la planta han mostrat el rebuig frontal a aquesta decisió i insten a la direcció de Granollers i al grup a obrir un procés d’anàlisi i negociació que culmini amb un pla de reindustrialització que garanteixi la continuïtat de l’activitat, segons ha anunciat el sindicat CCOO.
Els representants legals dels treballadors presentaran durant els pròxims dies propostes a la direcció de l’empresa amb la finalitat que reconsideri la decisió del Grup i es pugui obrir un escenari completament diferent, amb l’objectiu de mantenir el màxim nombre possible de llocs de treball.
L’anunci de tancament de Autoliv s’uneix a altres processos semblants que afecten empreses auxiliars de l’automòbil a Catalunya. Noms com Valeo, la direcció de la qual està entestada a traslladar la producció de la seva planta de Martorelles fins a Saragossa.
Altres dues empreses, Les dues empreses del grup Castellón Automotive CSA Windows Regulator i CSA Automotive de Ripollet van presentar inicialment expedients de regulació d’Ocupació que implicaven l’acomiadament de la totalitat de les dues plantilles, 210 operaris, de les seves factories de Ripollet. Finalment la situació es va reconvertir, però les dues societats mantenen negociacions amb els respectius comitès d’empresa, que poden acabar amb reestructuracions de plantilla.
També Johnson Control Eurosit, del sector de components, va viure uns moments de gran tensió durant el juliol passat quan es va produir una vaga com a reacció a un anunci d’acomiadaments. Finalment es va optar per la via negociadora com a fórmula preventiva per si baixava la demanda.
Tots els casos relatats anteriorment succeeixen quan les dues grans empreses que fabriquen automòbils a Catalunya tenen producció garantida i creixent per als anys vinents. També quan les vendes de cotxes entre particulars han tornat a animar-se fins a nivells anteriors a la crisi.
Només la perspectiva internacional amb decisions empresarials d’emigració de la producció cap a països encara més barats que l’Espanya posterior a les dues reformes laborals explicaria aquesta febre per deslocalitzar o tancar empreses del sector auxiliar de l’automòbil a Catalunya. Empreses que durant molts anys han estat considerades al sector com de les més rendibles del món.
1 comentari
Pingback: Els sindicats catalans vinculen la manca de política industrial amb la crisi del sector auxiliar de l'automòbil