La negociació de l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) de Caixabank ha experimentat canvis en la reunió de dijous, 11 d’abril. La direcció de l’empresa ha variat respecte d’un dels punts que inicialment considerava inamovibles: les 2.157 sortides de l’empresa deixen de ser forçoses. Això vol dir que optarà per potenciar acords que permetin la reducció de personal de forma no traumàtica, segons fonts sindicals.
La resta de punts de la plataforma patronal segueixen sense canvis: mobilitats forçoses, ampliació d’oficines Store, eliminació de subdireccions, 100 tardes gestors / es, ampliació a 36 mesos per consolidar el càrrec, etc.
La reacció sindical ha estat considerar el canvi empresarial positiu, però insuficient, en especial la consideració de la necessitat de la mobilitat forçosa. En aquest sentit, des de CCOO han preguntat si l’acceptació que les baixes siguin voluntàries està vinculada a admetre la mobilitat laboral de manera obligada. La resposta no ha estat clara, afirmen. En aquest punt hi ha la consciència entre els treballadors que la mobilitat és un mecanisme per fer “una purga” a la plantilla. Per contra, verbalment la direcció de Caixabank ha indicat que la majoria de les mobilitats seran voluntàries i les forçades seran poques. Recordar que la proposta de l’empresa és poder desplaçar els treballadors fins a 100 quilòmetres del lloc on actualment presten els seus serveis.
El 24 nova jornada de protesta
La pròxima reunió es farà el 24 d’abril. Abans, CCOO vol conèixer l’opinió dels treballadors, per la qual cosa els ha enviat un qüestionari per saber quina actitud prendre en la mesa de negociació.
Coincidint amb la negociació els sindicats han programat per al 24 d’abril una nova jornada de protesta sota la denominació IndgnAcció. Això vol dir que aquell dia els treballadors de l’entitat d’estalvis es concentraran davant les portes dels seus llocs de treball per protestar contra la imposició de la mobilitat forçosa i de la degradacií de les condicions laborals, més quan consideren que la direcció no té en compte que és gràcies a l’esforç dels operaris que Caixabank manté un alt nivell de beneficis en un moment en què amb els tipus d’interès sota mínims és difícil obtenir nivells alts de beneficis.