La vaga a Metro de Barcelona convocada pel comitè d’empresa es manté després de la reunió de mediació celebrada a la seu del Departament de Treball. Fonts sindicals han indicat que les principals demandes dels treballadors no han estat acceptades per la direcció de l’empresa i només una de les reivindicacions ha obtingut llum verda, no per voluntat de la companyia de transport públic, sinó perquè l’entitat de la qual depèn així ho ha decidit. No obstant això, encara hi ha una oportunitat per aturar la vaga dimecres vinent.
Els motius que han fet que els treballadors de Metro convoquin vaga de dues hores per torn, sis hores per jornada, pels dies 25,26, 27 i 28 de febrer són: la disconformitat de la plantilla amb les mesures preventives i de seguiment de les persones afectades per l’aparició de productes amb amiant en alguns trens i instal·lacions de Metro. En segon lloc, hi ha malestar pels efectes de la implantació a les estacions de portes amb obertura automàtica. Però hi ha aspectes molt més intemporals com l’oposició als darrers acomiadaments improcedents que s’han donat en aquesta empresa de capital públic o també la disconformitat amb la bossa de feina prevista per a l’estiu i les condicions que s’han de complir en aquest cas.
L’únic punt al qual l’empresa ha accedit és la demanda de què l’empresa faciliti al comitè d’empresa la identitat dels treballadors i treballadores que han estat exposades a productes amb amiant, per la qual cosa han passat per revisions sanitàries. Segons el comitè d’empresa, la direcció de la companyia no volia facilitar els noms, d’acord amb una interpretació de la llei de protecció de dades. Això havia estat recorregut a l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades ( APDECAT), que ja havia donat el vistiplau que es facilités la informació. El tema s’ha suscitat a la reunió de mediació i la resposta ha estat positiva. Malgrat tot, els representants sindicals han afirmat que l’empresa, no els ha lliurat la informació que requereixen.
Existeix un gran malestar a la plantilla dels treballadors de Metro. El comitè considera que la direcció intenta treure importància a l’aparició de restes d’amiant als vagons i a les instal·lacions de Metro. A més, denuncien que els documents que es lliuren als treballadors que han passat revisions mèdiques i als quals s’han trobat problemes com engruiximents de la pleura, se’ls lliura un document on es deixa clar que els danys no haurien estat causats pel contacte amb el producte cancerigen. Això va pensar als membres del comitè, que la principal preocupació de la direcció, que personalitzen en la regidora de mobilitat, Mercedes Vidal, i el conseller delegat, Enric Cañas, és evitar pagar indemnitzacions, en cas que de la contaminació per amiant en resultessin conseqüències fatals.