Després de nou anys sense renovar el conveni, patronal i sindicats han firmat l’acord del sector del transport per carretera i logística de Barcelona. Aquest àmbit, en el que treballen directament unes 20.000 persones, és clau per al funcionament de l’economia i tenia les condicions laborals congelades des del 2010. L’acor fixa un augment salarial entre el 2019 i 2023 de l’1,5% anual i la recuperació d’un 3,5% en les taules de 2010 a 2018.
A la firma de l’acord que té vigència fins el 2023, e ha volgut assistir el conseller de Treball, Chakir El Homrani. El pacte afecta les patronals Transcalit y UNO Logística i els sindicats UGT i CCOO.
Entre els punts principals del convenis destaca l’increment salarial fins a 2018, d’un 3,5% sobre les taules salarials de l’any 2010 vigents, cosa que no generarà endarreriments, més 100 euros a la borsa de vacances.
De 2019 a 2023, es pacta un increment salarial anual d’un 1,5%, excepte per a la borsa de vacances, amb clàusula de garantia salarial acumulada per als anys 2021, 2022 i 2023, que es farà efectiva en el primer trimestre de 2024 en cas que l’IPC acumulat d’aquests tres anys superi l’increment pactat per a aquest període. UGT assenyala que de l’increment dels tres últims anys, la meitat s’aplicarà a salari base i l’altra meitat s’aplicarà a plus conveni. Aquest increment de l’1,5% anual també s’aplicarà a les dietes des del 1 de gener de 2019 i durant cada un dels anys del conveni ara firmat.
L’acord també estableix que per als endarreriments de l’any 2019 es pagarà un lineal per a totes les categories de 280 euros en el moment de la publicació de l’acord. Pel que fa a l’antiguitat, el conveni acorda que s’acumulen el primer i el segon bienni, que es faran efectius en el seu import en un 10% (5% + 5%) quan es compleixi el quadrienni, només per les noves contractacions que es realitzen a partir del 2020.
La pugna entre patronals i sindicats majoritaris va tenir l’octubre passat un darrer capítol que va causar una jornada de vaga després que els sindicats es neguessin a la pretensió de les empreses de fer que els operaris treballessin de dilluns a diumenge.