CCOO i UGT es preparen per la vaga al sector de transport de mercaderies per carretera a Barcelona

Mentre les patronals posen com a condició per negociar, l'acceptació com a laborables de dissabtes, diumenges i festius, els sindicats creuen que això s'ha de tractar empresa a empresa i plantegen recuperar part de la pèrdua adquisitiva dels últims nou anys, que xifren en un 8,5%

Tomeu Ferrer
 
 
 
Delegats i delegades del sector de transports al departament de Treball foto Tomeu Ferrer

Delegats i delegades del sector de transports al departament de Treball foto Tomeu Ferrer

Alta tensió en el sector del transport de mercaderies per carretera de la demarcació de Barcelona. Els sindicats CCOO i UGT s’ha presentat dilluns al matí a una mediació convocada pel Departament de Treball a la qual no ha assistit la representació patronal.

Si finalment no s’acosten posicions, la vaga començarà el 30 d’octubre. El conveni provincial de transport de mercaderies per carretera fa nou anys que no s’ha renovat. Això ha fet que hi hagi una forta polarització entre els treballadors i les patronals.

L’element que més enfronta la part social i la part empresarial és la pretensió dels empresaris en el sentit que dissabte i diumenge i festius siguin  considerats com a dies laborables normals.

Per contra, CCOO i UGT plantegen uns augments salarials del 3% en les taules i un pagament únic equivalent a un 2%, per compensar la pèrdua de poder adquisitiu en el sector fruit dels nou anys que fa que no té conveni. Aquesta pèrdua, segons Cristina Torre, secretaria d’acció sindical de CCOO de Catalunya, equival a un 8,5%.

Convertir festius en laborables

El cavall de batalla se situa doncs, en la  pretensió de convertir en laborables els dies festius. En aquest sentit, Torre explica que “això ja està contemplat en el conveni sectorial, que deixa aquesta possibilitat a acords en l’àmbit de cada empresa entre treballadors i la direcció de l’empresa”.

El sector del transport per carretera dóna feina a Barcelona unes 17.000 persones. Abasta també un àmbit nou, com són les operacions logístiques,  cosa que pren més importància perquè moltes empreses han subcontractat el seu abastiment de peces i components a companyies de transport que es veurien afectades per una vaga.

Els dos sindicats convocants de la protesta tenen clar que el que han plantejat les patronals és un torcebraç. Per això podrien respondre de manera progressiva. Un dels mecanismes seria allargar un dia la vaga cada mes. Així, si no hi ha acostaments, la jornada d’octubre serien dos dies d’aturada al novembre i tres dies el desembre, fins que les patronals no canviïn d’actitud, expliquen.

 

 

 

 

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*