Nou conflicte en el sector de contact centers . La plantilla d’Extel Contact Center de l’Hospitalet, que gestiona el número 1004 per compte de Movistar, ha convocat aturades dilluns, 1 de juliol, d’11.30 a 12.30 i de 18.00 a 19.00 h, amb concentració a les mateixes hores a les portes del centre de treball, a la plaça d’Europa, 17-19, de l’Hospitalet. El motiu de les accions és la pèrdua continuada de serveis i de plantilla, segons una nota feta pública per CCOO.
Segons el sindicat, Des de l’Expedent de Regulació d’Ocupació (ERO) del 2016 i la modificació substancial de les condicions de treball del 2017, s’han produït a l’empresa diverses subrogacions de plantilla, no renovacions de contractes eventuals i acomiadaments disciplinaris per suposats baixos rendiments i baixes mèdiques, que han suposat una reducció de la plantilla de 350 fins a 73 persones.
En la línia de l’exposat abans, l’empresa acaba de comunicar als treballadors una altra pèrdua de servei (SAS AGENCE DES MÉDIAS NUMÉRIQUES – amen.fr), i en aquest cas són 7 els acomiadaments que es produiran el 3 de juliol.
El sindicat recorda que el sector de contact center és un dels més precaris: al voltant del 70% de les persones que hi treballen són dones, i d’aquestes la meitat són joves menors de 35 anys; la majoria treballa 30, 25 hores, o menys, amb un salari mitjà d’uns 600-700 euros.
A les precàries condicions de treball denunciades s’hi ha de sumar la sobrecàrrega de treball, l’establiment d’objectius inassolibles i la manca de descans o de pausa per anar al lavabo, fet que crea un mal clima laboral i incrementa la càrrega mental de la plantilla.