La vaga a la corporació de pràctics del port de Barcelona convocada pel comitè d’empresa s’ha desactivat en arribar, després d’una llarga sessió de negociacions, a un acord de mediació que permet aturar les mobilitzacions previstes per aquest mes d’abril, i que havien d’iniciar-se divendres, dia 7.
Amb l’acord queden ateses les reivindicacions de la plantilla pel que fa a salari, jornada i ultraactivitat. Només queda sense resoldre la qüestió relacionada amb la presència d’un segon tripulant en les llanxes d’ús professional, segons indica en un comunicat UGT de Catalunya sindicat majoritari a l’ens.
Els pràctics del port tenen un paper fonamental en les operacions d’atracada i desatracada de vaixells de grans dimensions. També són els encarregats d’assessorar el capità en les maniobres d’entrada i sortida del port. Al Port de Barcelona, el col·lectiu suma una cinquantena de treballadors i treballadores.ari en la corporació.
La Capitania Marítima de Barcelona és l’única de tot l’Estat que permet que els transbordaments en llanxes d’ús professional es facin únicament per un patró, quan a la resta de ports estatals els patrons van acompanyats sempre d’un mariner. En aquest sentit, s’ha acordat que s’establiran protocols d’actuació que fixaran la dotació mínima de seguretat quan les condicions de navegació excedeixin l’exempció (condicions de mar inferiors a marejada), que va marcar la Direcció General de la Marina Mercant l’any 2002.
Els pràctics del port tenen un paper fonamental en les operacions d’atracada i desatracada de vaixells de grans dimensions. També són els encarregats d’assessorar el capità en les maniobres d’entrada i sortida del port. Al Port de Barcelona, el col·lectiu suma una cinquantena de treballadors i treballadores.