Les empreses de Contact Center reuneixen aproximadament 40.000 contractes per obra o servei a Catalunya. Això suposa uns índexs de temporalitat molt elevats en un sector que no n’ha vist disminuït el volum de negoci en dècades.
El desembre del 2020 i després de molts anys opinant el contrari, el Tribunal Suprem va dictar que en empreses l’activitat principal de les quals és la prestació de serveis a tercers, els contractes han de ser indefinits.
Després de conèixer aquesta sentència, CCOO Servicios va iniciar una acció conjunta a totes les empreses del sector de Contact Center exigint la transformació dels contractes per obra o servei en indefinits. El sindicat ha estat denunciant els incompliments davant d’Inspecció de Treball i a més ha exigit la modificació del Conveni Col·lectiu en aquest sentit davant l’Audiència Nacional, que també els va donar la raó, encara que la patronal ha recorregut aquesta sentència. Mentre CCOO intensificava la seva campanya de contractació indefinida al Contact Center el desembre de 2020 arran de la sentència del Tribunal Suprem, Inspecció de Treball ja obliga a no realitzar d’Obra i Servei.
Ahir, 1 de novembre de 2021, va arribar la primera resolució d’Inspecció de Treball en què obliga SITEL, una de les principals empreses del sector, a no tornar a fer contractes per obra per a la prestació de serveis de Contact Center.
Fa unes setmanes, el Grup Majorel, una altra de les principals empreses del sector, va comunicar la seva intenció de no realitzar més contractes per obra o servei ad cautelam, és a dir, en espera que es pronunciï el Tribunal Suprem davant del recurs de la patronal.
D’altra banda, la Direcció de Salesland acaba de comunicar a la plantilla que tots els contractes per Obra o Serveis, que són aproximadament uns 300, es transformaran en indefinits. A aquesta iniciativa s’hi afegeix l’empresa Teyamé, que ha anunciat la conversió progressiva dels contractes a indefinits, començant per 70 treballadors.
Des de CCOO celebren que les empreses vagin prenent aquest tipus de decisions evitant així més confrontació amb les seves plantilles i animen la resta de la patronal a seguir-ne l’exemple.
Pel que fa a les empreses que insisteixen a mantenir aquest tipus de contracte, CCOO lamenta la seva actitud ja que cap contracte ha de finalitzar quan acabi l’obra o el servei al qual està adscrit. Això vol dir que, si finalitza una campanya en una empresa, aquesta està obligada a assignar el personal afectat a una altra campanya.