Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
Clica aquí i ajuda'ns!
La Unió General de Treballadors (UGT) ha denunciat davant la Inspecció de Treball l’empresa Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Segons la secció Transports de Barcelona del sindicat, TMB ha comès “irregularitats en matèria de contractació en els darrers tres anys” en tant que “ha fet contractes d’obra i servei per cobrir llocs de treball fixos, de plantilla estructural”.
El comunicat emès pel sindicat assegura que la Inspecció de Treball va contactar amb UGT i des de llavors TMB ha regularitzat 8 contractes d’obra i serveis convertint-los en indefinits. La xifra, però, és minsa pel sindicat: “El nombre és del tot insuficient, ja que hi ha 600 contractes d’obra i servei, tant de personal de conducció com de manteniment, que fan feines estructurals”.
A la mateixa nota, UGT denuncia que el nou conseller delegat Gerardo Lertxundi no està complint amb les seves promeses de transparència i eficiència des que va substituir Enric Cañas: “Només ha empitjorat les condicions laborals i les relacions sindicals, ja deteriorades amb el seu predecessor en el càrrec”.
En la mateixa línia, critiquen que la cúpula directiva de l’empresa del transport metropolità ha consolidat “unes condicions laborals molt per damunt de la mitjana només per a un petit col·lectiu molt exclusiu. Amb el salari d’aquest col·lectiu es podria tenir 30 treballadors i treballadores més operant en condicions dignes”.
Les mateixes fonts sindicals també reproven l’actuació de TMB referent a la publicació del Codi Ètic, que s’ha fet “sense consultar prèviament la representació legal dels treballadors i treballadores”.