«Als túnels ferroviaris de Barcelona no hi ha ningú que pugui intervenir si algun dia hi ha algun problema en algun tren». Aquesta és una afirmació de Francisco Cárdenas, responsable d’Operadors del Sindicat Ferroviari de la FeSMC-UGT Catalunya. Aquest és un dels arguments principals, diu, que motiven la convocatòria de vaga per als dies 26 i 31 de juliol i 1, 3 i 10 d’agost al servei de Rodalies i de Mitja Distància de Renfe.
Aquesta convocatòria s’afegeix així a la que el sindicat ja havia establert per als mateixos dies al servei d’alta velocitat i de llarga distància per denunciar la manca de personal que redunda en problemes de seguretat, al·leguen els treballadors. Cárdenas assegura que molts trens circulen sense interventor i «això fa que no hi hagi ningú en cas d’algun incident». Afegeix que «sempre pot passar alguna cosa i quan succeeixi, no hi haurà ningú». Es remunta a l’accident que va haver-hi a finals dels anys vuitanta en un túnel a Sabadell quan un comboi es va incendiar deixant atrapades moltes persones i provocant intoxicacions per fum.
Cárdenas explica que «quan reclamem més personal, la companyia es respon dient que no hi ha cap llei que els obligui a tenir un interventor als trens». El sindicalista tem que «fins que no hi hagi una desgràcia, es farà una llei i tothom a córrer» i es mostra especialment preocupant pels túnels de Barcelona, «els més llargs».