Vaga de quatre dies dels treballadors dels autobusos llançadora de l’Aeroport de Barcelona

UGT considera que es tracta d’un estratagema per acomiadar els 16 empleats actuals i substituir-los per altres sense antiguitat i menys drets

Redacció
 
 
 

Autobús de Monbus a l'Aeroport de Barcelona  foto: Wikipedia Commons

Autobús de Monbus a l’Aeroport de Barcelona foto: Wikipedia Commons

Els treballadors de l’empresa dels autobusos que connecten les dues terminals de l’Aeroport de Barcelona, han iniciat una vaga, que es farà de dilluns a divendres, en protesta contra l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO), que els deixarà sense feina el 30 de novembre, segons la UGT de Catalunya.

La concessió de la línia la té una Unió Temporal d’Empreses, UTE, de la qual totes les societats són del mateix propietari: el grup Monbus. La nova concessió s’ha adjudicat a una altra UTE d’empreses, que continuen essent del mateix grup empresarial, afirma la UGT. Segons el sindicat, es tracta, ni més ni menys, que d’un estratagema de Monbus per acomiadar la plantilla i contractar 16 treballadors nous el dia 1 de desembre, de les mateixes empreses, però sense antiguitat i amb menys drets. Això suposaria no respectar el conveni col·lectiu del transport de viatgers per carretera de la província de Barcelona, que recull una clàusula d’obligat compliment per a la subrogació de treballadors. El sindicat ha denunciat els fets a la Inspecció de Treball.

Grup molt sancionat

A UGT expliquen que el grup Monbus acumula desenes de sancions de la Inspecció de Treball per incompliment reiterat del conveni, així com un important deute amb la Seguretat Social. De fet, la Generalitat ha anunciat que durant el primer trimestre de l’any vinent retirarà a la companyia Hispano Igualadina, del mateix grup, la línia de bus entre Igualada i Barcelona, la més important de Catalunya en nombre de viatgers, precisament pel servei deficient que ofereix i les innumerables queixes dels usuaris i usuàries.

El sindicat exigeix a la Inspecció de Treball que actuï amb urgència, mentre que al mateix temps, s’exigeix a Monbus que retiri l’expedient i no acomiadi als 16 treballadors. En tercer lloc es reclama a AENA, que no adjudiqui concessions a empreses i empresaris amb l’historial que té Monbus.