Un acord de darrera hora desconvoca la vaga als establiments del grup Autogrill de l’Aeroport de El Prat

El sindicat CCOO‌ havia denunciat males pràctiques laborals que afecten els treballadors incorporats procedents del denominat Lot 22 de concessions d'hostaleria d'Aena

Redacció
 
 
 
Sentada de treballadors de Pansfood a l'Aeroport del Prat foto: UGT

Seguda de treballadors de Pansfood a l’Aeroport del Prat foto: UGT

Un acord aconseguit a darrera hora desconvoca la vaga que havia convocat CCOO‌ als establiments d’Autogrill, a l’Aeroport del Prat, a Barcelona, (Starbucks, Piscolabis, TGI Fridays i La Botiga), L’aturada  s’havia convocat els dies 18, 19 i 22 d’abril per reivindicar respecte ales seves condicions laborals, segons informa L’àrea d’hostaleria de la Federació de Serveis de CCOO de Catalunya.

Els motius de la protesta, segons CCOO,  tenien a veure amb la realització de males pràctiques laborals per part d’Autogrill respecte dels treballadors procedents del denominat Lot 22 incorporats al grup d’hostaleria. Aquestes actuacions irregulars, segons es denunciava, van des de discriminacions respecte al personal de responsables de l’empresa, precaritzant les seves condicions, així com ser degradats en les funcions i tasques professionals que estan contractades, alhora que són controlats obligatòriament a través del telèfon particular per canvis d’horaris a darrera hora.

La denúncia sindical de represàlies respecte als treballadors procedents del Lot 22 es podia relacionar amb la llarga sèrie de mobilitzacions que van fer aquests operaris i operàries per evitar que AENA, la propietària de les concessions, trossegés el grup que operava sota el nom de Pansfood. Aquest grup era la concessió majoritària a El Prat, amb 22 punts de venda i 400 treballadors i treballadores. Com a concessió unida -que no única- aquesta sempre va oferir al client un servei de qualitat i professionalitat, amb una ocupació estable i unes condicions laborals dignes per a la plantilla. Exemples d’aquestes condicions eren el sistema de torns de treball en rotació, autobús d’empresa per als treballadors, fons social, sistema de calendari de vacances en rotació, sistema de calendari anual, temps de dinar, complement d’ajudants, cobrament de nocturnitat, gaudi del sistema de festes abonables i no recuperables, dies de vacances, percepció econòmica que s’abonava per als torns que no cobreix l’autobús d’empresa, percentatge de serveis i participació en la venda sense que minva els salaris etc.

Totes les millores les tenien els treballadors del dit Lot 22 a canvi d’oferir un servei impecable als usuaris. Així, tot i que treballaven per diferents marques, s’organitzaven per reforçar les puntes de feina i / o aglomeracions previstes en les instal·lacions aeroportuàries, de manera que aportaven una gran flexibilitat.

El procés de trossejament va causar diverses vagues i mobilitzacions i també sentències contradictòries, però finalment es va fer.

 

 

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*