Els treballadors de Pansfood fan vaga de nou contra la divisió de la concessió del Lot 22 de l’Aeroport del Prat

la totalitat dels treballadors cridats a l'aturada han seguit la crida del comitè d'empresa i també s'han manifestat per les instal·lacions aeroportuàries

Redacció
 
 
 

Sentada de treballadors de Pansfood a l'Aeroport del Prat foto: UGT

Seguda de treballadors de Pansfood a l’Aeroport del Prat foto: UGT

Nova jornada de vaga dels treballadors de l’anomenat lot 22 de les concessions de restauració de l’Aeroport del Prat. El seguiment de la convocatòria ha estat del 100%, segons UGT i CCOO, que valoren positivament la mobilització. També s’ha convocat vaga els dies 28 de juliol, 11 d’agost i 1 de setembre.

A la jornada s’han produït moments de tensió perquè els Mossos d’Esquadra han limitat el trajecte de la manifestació que habitualment fan els treballadors i que ha sortit del punt de la Terminal 1 conegut com ‘la plaça’.

Fins aquest moment existien sis concessions a l’Aeroport de Barcelona. PansFood n’és la majoritària, amb 22 punts de venda i 400 treballadors i treballadores. Com a concessió unida -que no única- aquesta ha ofert al client sempre un servei de qualitat i professionalitat, amb una ocupació estable i unes condicions laborals dignes per a la plantilla.

Segons CCOO el motiu de fons que pot explicar l’interès d’AENA a trossejar la concessió és l’interès per incrementar la recaptació perquè intentaria incrementar els preus dels establiments. Això tindria una repercussió molt negativa per als treballadors i treballadores, que haurien de ser subrogats a les empreses que assumissin les concessions i que en tenir una solidesa menor pagarien pitjor i a més es trencarien les condicions de treball assolides després de molts anys de reclamacions i també pel fet que Pansfood ha obtingut temporada rere temporada bons resultats econòmics.

De fet la mobilització dels treballadors es produeix després que una decisió judicial urgent fes aturar el trossejament de l’empresa.
Els treballadors que operen al conegut com a Lot 22 expliquen que precisament per operar de manera unida en la gestió de les marques de restauració que hi ha a l’aeroport han pogut reaccionar quan s’ha necessitat incrementar el servei. Així, si hi havia aglomeracions en algun dels àmbits de les instal·lacions aeroportuàries, els treballadors es distribuïen per reforçar aquells punts, sense que calgués fer noves contractacions per a cobrir l’increment temporal de demanda en moments punta.