Els treballadors de l’empresa concessionària del bicing anuncien 15 dies de vaga

Reclamen que l’Ajuntament com la societat Clear Channel posin fi a la precarietat laboral i salarial que els afecta des de fa 11 anys

Redacció
 
 
 

Estació del bicing a Barcelona, CC BY 2.5, https://commons.wikimedia.org

Estació del bicing a Barcelona, CC BY 2.5, https://commons.wikimedia.org

El comitè d’empresa de la companyia Clear Chanel, encarregada de la gestió del bicing a Barcelona ha convocat quatre hores de vaga per torn de treball entre els dies 15 i 31 de juliol, segons ha informat CGT, sindicat al qual pertanyen la majoria dels representats laborals.

Els treballadors han convocat les 15 jornades de vaga després d’un procés d’assemblees als diferents centres de treball. Volen obrir un diàleg amb l’empresa i amb l’Ajuntament de Barcelona per millorar les seves condicions laborals.

Els treballadors i treballadores que gestionen el bicing són uns 150 i operen des de dos centres de treball a Barcelona. Amb la convocatòria de vaga intenten que l’empresa i també el consistori barceloní els salaris que, afirmen, no milloren des de fa 11 anys.

La història del bicing a Barcelona es va iniciar sota el mandat de l’alcalde Jordi Hereu. El consistori va establir una concessió que es va adjudicar a la multinacional americana, Clear Channel. Posteriorment aquesta societat va contractar la societat Moviment que, amb altres dues companyies, va assumir el servei de transport i manteniment de la flota de bicicletes. Fa poc l’Ajuntament de Barcelona ha fet que Clear Channel torni a assumir directament la gestió.

Els treballadors de Clear Channel tenen uns salaris base de 950 euros. Només prorratejant les dues pagues extres poden superar la barrera psicològica dels mil euros al mes, segons fonts sindicals.

Nou front obert per a Mercedes Vidal

Abans de convocar l’aturada els treballadors i CGT han dialogat amb l’ajuntament, que ha al·legat que no podia intervenir directament perquè qui fa le gestió és una empresa privada. No obstant això, la vaga dels treballadors del servei coincideix amb un moment en què l’Ajuntament ha de renovar la concessió. El sindicat ha vist que el plec de condicions recull una xifra econòmica baixa. Això ha acabat d’alarmar els treballadors, que consideren que si no hi ha dotació els seus salaris no milloraran. A més, expliquen que una cosa és la massa salarial que figura en la concessió, i altra és la distribució que es fa d’aquests diners. En el cas de la multinacional Clear Channel, els treballadors consideren que la part més important de la dotació econòmica se l’enduen els directius i no els empleats de base.

El conflicte del bicing és un nou front que se li obre a la regidora de mobilitat, Mercedes Vidal, que té com a principal preocupació trobar una sortida a la vaga de Metro de Barcelona.