Treball augmenta els serveis mínims un 15% en les hores punta i les hores vall justificant-ho amb un episodi de contaminació

Els serveis essencials passen del 50 al 65% en les hores amb més demanda i del 30 al 45% en les hores amb menys demanda de viatgers. Els vaguistes consideren que és un subterfugi per afavorir el Mobile World Congress , que no té a veure amb la pol·lució perquè la circulació en superficie no es restringeix

Tomeu Ferrer
 
 
 
El Metro de Barcelona és clau en la mobilitat de la zona metropolitana foto: UGT

El Metro de Barcelona és clau en la mobilitat a la zona metropolitana foto: UGT

El Departament de Treball de la Generalitat ha canviat sorpresivament l’ordre de serveis mínims que afecta la vaga de Metro. Ho justifica a causa de l’episodi de contaminació atmosfèrica. La mesura afectaria la resta de dies en què s’ha convocat vaga a Metro. Segons el document l’informe de la Direcció General de Qualitat Ambiental del Departament de Territori i Sostenibilitat referent a partícules en suspensió de menys de 10 micres.

El canvi en l’ordre de serveis mínims fixa aquests en el 65% en els períodes d’hora punta de 6,30 a 9,30 hores i de 16 a 20 hores. l’anterior versió dels serveis mínims fixaven en el 50% els trens que havien de circular. A més, en la resta de les hores, considerades com a hores vall perquè se suposa que hi ha menys demanda, passa del 30% de divendres passat amb un 45%, segons la documentació enviada al comitè de vaga dels treballadors.

A darrera hora del vespre el comitè de vaga estava reunit per decidir la resposta al canvi d’opinió del Departament de treball . Ara bé, en missatges a twitter es considera que la decisió de la Generalitat no té a veure amb la preservació de la salut de la ciutadania, perquè paral·lelament no hi ha restriccions al tràfic de superfície. Per contra interpreten que es tracta d’una mesura que té com a objectiu restringir el dret de vaga per facilitar el funcionament del Mobile World Congress (MWC).

La decisió de Treball sembla una resposta a la demanda que va fer l’Ajuntament de Barcelona argumentant l’episodi de contaminació atmosfèrica. Cal recordar que el consistori seria assimilable a la part patronal en aquest conflicte, no debades la presidenta de  Transports Municipals de Barcelona (TMB), és la regidora de mobilitat, Mercedes Vidal.

El compliment dels serveis mínims ha estat polèmic perquè almenys en un cas l’empresa ha fet circular un tren més dels que figuraven en el llistat. A més, segons han denunciat els sindicats s’ha fet una distribució irregular dels trens en les diverses línies per afavorir el transport que passa a prop del recinte del MWC, mentre paral·lelament es disminuïa el servei en altres línies sense vinculació amb el certamen de telefonia mòbil.

 

 

 

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*