TMB disposada l’entesa per evitar la vaga al Metro després que Colau condicionés el diàleg a desconvocar l’aturada

L'empresa assegura que en quatre anys el cost de la plantilla s'ha incrementat un 3,42% mentre que el personal de fora de conveni només 'ha apujat un 0,5%

Redacció
 
 
 

Aglomeracions d'usuaris durant la vaga del metro de Barcelona

Aglomeracions d’usuaris durant la vaga del metro de Barcelona

L’Ajuntament de Barcelona, presidit per Ada Colau, es mostra disposat a negociar a fons amb els treballadors de Metro de Barcelona. Ho manifesta en un comunicat emès només un dia després que l’alcaldessa fes unes polèmiques declaracions en les quals condicionava la negociació a desconvocatòria de vaga. Recordar que el comitè d’empresa ha demanat fer aturades de 24 hores al Metro de Barcelona els dies 22 i 24 de febrer cosa que les faria coincidir amb la celebració a Barcelona del Mobile World Congress.

En la nota pública, el consistori recorda que, per tal d’arribar a un acord de renovació del conveni, la direcció de la companyia pública de transport metropolità s’ha reunit fins a vuit vegades amb els representants sindicals.

De cara a l’acte de mediació previst per aquest dimecres, “TMB creu que hi ha recorregut per tal d’assolir un marc d’entesa i com ja ha vingut fent en els darrers mesos assistirà a la reunió amb una total predisposició al diàleg i amb la voluntat d’establir acords que suposin millores efectives per la plantilla. Per aquest motiu, l’empresa portarà a la reunió propostes constructives que permetin millorar les condicions laborals dels treballadors de metro”.

Sense grans concrecions, la direcció de TMB apunta alguns elements de les ofertes que podria posar sobre la taula. Entre aquestes hi ha “un increment de la plantilla en l’àrea de manteniment”. En segon lloc planteja “mesures per reduir la temporalitat, amb millores en la contractació tant per al col·lectiu d’empleats amb contractes de temps parcial, com per al col·lectiu de rellevistes i el personal de la borsa d’estiu en l’àrea d’operacions”.

Sense aclarir el seu contingut real la direcció de transports metropolitans posa para “d’una millora de la conciliació de la vida familiar i laboral en l’àrea operacions”. Finalment ofereix “voluntat de buscar fórmules per al manteniment del poder adquisitiu dels treballadors” i una aposta “per la transparència”.

Però la nota de TMB no es queda aquí. Potser per intentar desmentir les afirmacions que fan el comitè d’empresa i els sindicats de treballadors del Metro, el comunicat aporta informacions que contradiuen les publicades pels sindicalistes. En aquest sentit assegura que entre els anys 2011 i 2014 els costos de la plantilla fixa s’han incrementat un 3,42% “com a conseqüència de l’aplicació d’acords sindicals”. També sembla que la nota de TMB vulgui contestar afirmacions sindicals en el sentit que la despesa del personal de l’empresa que no està inclòs en el conveni s’hauria incrementat un 14%. La resposta a això és afirmar que “el cost mitjà unitari del personal de fora de conveni s’ha incrementat en el període esmentat en un 0,5%”.

La nota acaba refermant la voluntat d’entesa amb què TMB va a la reunió de dimecres. S’esmenta el legítim dret de vaga i al mateix temps s’indica que la voluntat de l’empresa és assolir enteses en la negociació que permetin allunyar situacions que podrien afectar la mobilitat i el dret a la circulació de milions de ciutadans de Barcelona i la seva àrea metropolitana.