Tercera jornada de vaga a Metro de Barcelona coincidint amb la sortida de la regidora de mobilitat que segueix al cessament de Marc Grau

El conflicte a Metro segueix enquistat sense que s'hagi produït cap acostament en l'últim mes i si no canvia la situació divendres 24 hi haurà una nova jornada d'aturades al transport de Barcelona

Tomeu Ferrer
 
 
 
Concentració de treballadors de metro a la Seu de Treball foto: CGT Metro

Concentració de treballadors de metro a la Seu de Treball foto: CGT Metro

Tercera jornada de Metro de Barcelona contra la gestió de la crisi de l’amiant. La protesta coincideix amb la informació segons la qual cessa la responsable política de la gestió del transport metropolità: Mercedes Vidal, que ha comunicat que cessava, quan ja se sabia que no es presentaria en la candidatura de l’alcaldessa Ada Colau. Cal recordar que la dimissió de Vidal ha estat demanada repetides vegades pel comitè d’empresa i fins i tot pel grup municipal de la CUP.  I no cal oblidar que Marc Grau, que era director de la xarxa de Metro, va ser cessat per “motius organitzatius”. Cal recordar que durant les negociacions del conveni col·lectiu Marc Grau va ser criticat pels sindicats de Metro que l’acusaven de ser responsable “de les posicions intransigents de l’empresa”. Des de fonts laborals es vinculen els dos cessaments amb l’enquistament dels conflictes amb els treballadors.

La jornada de vaga a Metro de Barcelona motivada pel malestar de la plantilla davant el que consideren una reacció insuficient de la direcció a l’aparició d’amiant en el material rodant i també en algunes instal·lacions. Aquesta és la quarta jornada d’aturades parcials que fan els treballadors sense que les protestes hagin mogut la posició dels directius de l’empresa pública.

D’acord amb els serveis mínims fixats pel Departament de Treball de la Generalitat, en les hores punta hi haurà, com a mínim un servei de metro equivalent al 40% del corresponent a una jornada normal. Això es tradueix en el fet que entre les 7 i les 9 del matí hi haurà un tren cada 6-10 minuts a les línies de Metro, L1-L2-L3,L4 i L5. En les línies L9 i L10, la previsió és que circulin en períodes de 17 a 23 minut i en la línia 11 cada 14 minuts, segons les previsions de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).

Entre les 16 i les 18 hores està prevista la segona tanda d’aturades. Això vol dir que a les línies L1, L2, L3, L4 i L5 hi haurà uns serveis mínims del 40%, cosa que es traduirà en la circulació de trens entre 8 i 13 minuts de freqüència. A la L9 i L10 la freqüència estimada serà d’entre 17 i 27 minuts. mentre que a la línia L11, els trens passaran cada 14 minuts.

Entre les 21,30 i les 22 hores es farà la vaga corresponent al tercer torn de treball. En aquest cas s’han fixat serveis mínims del 20%, això farà que a les Línies de la L1 a la L5 passarà un tren cada 16-26 minuts. A les línies automàtiques els trens passaran cada 47 minuts i a la línia L11 es manté la circulació cada 14 minuts.

Finalment hi ha un nou torn de vaga entre les 22 i les  23.35 h, serveis mínims del 20%. Els trens circularan cada 32-62 minuts a les línies convencionals, cada 43 minuts a la L9 Sud i L10 Sud, cada 55 minuts a la L9 Nord i L10 Nord i cada 14 minuts a la L11.

Com en anteriors jornades de vaga la direcció de Metro ha advertit que els serveis mínims són insuficients per assumir els desplaçaments que es produeixen en una jornada com dilluns. De fet,  en anteriors vagues s’han hagut de tancar algunes estacions davant de les aglomeracions de viatgers.

 

 

 

 

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*