Segona jornada de vaga per desbloquejar el conveni estatal de contact center

Els sindicats del sector convoquen una nova mobilització que si no mou la voluntat empresarial culminarà amb una aturada de 24 hores el 6 d'octubre

Redacció
 
 
 
Les treballadores de Contact centers de Barcelona van protestar contra el bloqueig del seu conveni foto: Tomeu Ferrer

Les treballadores de Contact centers de Barcelona van protestar contra el bloqueig del seu conveni foto: Tomeu Ferrer

La UGT, CCOO, CGT i USOC han convocat mobilitzacions en l’àmbit estatal al sector de Contact Center (telemàrqueting) pel bloqueig del conveni col·lectiu després de 21 mesos de negociació i la pretensió de la patronal ACE d’empitjorar les condiciones dels 70.000 treballadors i treballadores del sector, uns 20.000 dels quals a Catalunya. El sector de Contact Center està format en un 70% per dones i un 70% dels contractes són a temps parcial no desitjat. El salari més habitual és d’uns 750 euros nets mensuals, segons han informat els sindicats convocants.

La mitjanit de dimecres a dijous s’inicia la segona jornada d’aturades parcials en el sector –la primera va ser dijous passat-, de dues hores per torn (de 00:00 a 02:00h, de 10:30h a 12:30h i de 16:30 a 18:30h). A més, el dia 6 d’octubre s’ha convocat una vaga de 24 hores.

Les principals demandes dels representants dels treballadors i les treballadores per al conveni col·lectiu són:

·         Augment del poder adquisitiu.

·         Cap renúncia o retallada sobre drets adquirits en conveni anteriors.

·         Millorar la conciliació laboral i familiar: torns i horaris de treball.

·        Estabilitat en l’ocupació: augment del nombre d’indefinits obligatori per empresa.

·        Ocupació de qualitat: augmentar el nombre de jornades completes (baixar les jornades parcials).

·        Implementació de mesures d’avaluació i correcció dels riscos psicosocials propis de l’activitat (càrrega mental).

·        Aplicació de les sentències fermes en el sector (percepció incentius durant les vacances).

Cal recordar que la setmana passada es va celebrar la primera mobilització que va tenir, segons els sindicats, un seguiment alt, valorat en el 60%. Tanmateix es van produir queixes i denuncies en considera que la Generalitat hauria actuat com a jutge i part per fixar els serveis mínims en alguns dels serveis que com el 112 afecten directament a organismes oficials. En aquests cas els serveis decidits eren del 100%. A la primera jornada de mobilització es va afegir el sindicat COS els afiliats del qual van aturar també els centres on aquesta organització té incidència.

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*