Quironsalud busca treballadors mentre Salut absorbirà 65 sanitaris d’una de les seves clíniques

L'empresa privada ha llançat una oferta de feina al seu portal per suplències de personal infermer però amb "possibilitat real de continuïtat".

Caralp Mariné
 
 
 

 

Hospital Tauli-Sabadel Foto: SANDRA LÁZARO

Hospital Tauli-Sabadel Foto: SANDRA LÁZARO

Notícia publicada al Diari de la Sanitat

Quironsalud, empresa privada de prestació de serveis sanitaris, busca personal infermer per treballar als seus centres de Barcelona. L’oferta de feina, penjada al seu web i al portal Infojobs, senyala que es necessiten diversos perfils de professionals infermers, tots per suplències però amb “possibilitat real de continuïtat”.

L’empresa, que sembla que ara necessita treballadors, fa unes setmanes va anunciar un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) que havia d’afectar a 109 professionals de la Clínica del Vallès, centre de la seva propietat. La mesura la van prendre després que el Departament de Salut decidís que deixaria d’externalitzar activitat en aquest centre. Després que l’empresa fes pública la seva intenció d’acomiadar part de la plantilla el conseller de Salut, Toni Comín, va anunciar que ningú es quedaria el carrer i que 65 professionals serien absorbits per l’Hospital Parc Taulí de Sabadell – se’n quedarà 40- i pel Consorci Sanitari de Terrassa -15-, els dos centres que també absorbiran l’activitat que ara es deriva a la Clínica del Vallès.

Captura-de-pantalla-2016-05-27-a-las-14.20.43

Oferta de feina de quironsalud

D’ençà que el conseller va anunciar que reforçaria el caràcter públic del sistema i acabaria amb les derivacions a centres privats, previst per aquest 2016, professionals dels centres afectats han demanat que se’ls ofereixi informació sobre com es farà aquest traspàs d’activitat i personal.

“El personal no sap res, no se sap qui marxa, ni quan, ni sota quins criteris”, es queixa la portaveu del comitè de treballadors de la Clínica del Vallès. Els professionals d’aquest centre només saben que seran infermers, auxiliars, i algun zelador i administratiu els que seran desplaçats als centres públics, però encara no saben qui ni sota quins criteris.

Es per això que en un comunicat han demanat que es concretin les mesures que s’adoptaran i que aquells que siguin desplaçats tinguin una sortida laboral “equitativa” i no acabin “pagant per les decisions de l’administració”.

Però no només els treballadors de la Clínica privada demanen prudència a l’hora d’adoptar aquesta mesura, els treballadors del Parc Taulí de Sabadell, molts d’ells amb contractes temporals o amb jornades parcials, també estan preocupats. “Aquest comitè reitera que l’arribada dels professionals de la Clínica del Vallès no pot suposar un greuja amb els professionals que han estat al peu del canó durant aquests darrers anys de crisi. No es pot solucionar un problema a la privada generant un altre problema a la pública”, denuncien en un comunicat.

Els treballadors del Taulí recorden que la selecció de personal fix s’ha de dur a terme mitjançant una convocatòria pública, i que qualsevol tipus de contractació de caràcter indefinit que no passi per aquesta convocatòria suposaria un greuge pel personal de l’Hospital públic.

Al centre sabadellenc hi treballen 3.732 treballadors. D’aquests, més de 1.300 estan amb contractes eventuals, i no han pogut optar a una plaça fixa, ja que no hi ha hagut convocatòria des del 2010. 1.152 hi treballen a temps parcial, per tant, no tenen contractes de temps complet, segons dades facilitades pel centre a aquest diari.

Salut assegurava el 13 de maig que la decisió de derivar pacients i treballadors a l’Hospital Parc Taulí s’havia consensuat amb els professionals, i que havien acordat que es destinarien 3,5 milions d’euros extres per la millora dels comptes del centre. Segons la informació facilitada per la direcció de l’hospital als treballadors aquests diners aniran destinats a abonar els imports pendents de les pagues extraordinàries dels professionals de 2013 i 2014, una quantitat que encara no els hi ha tornat.