Presenten un ERO per extingir 24 llocs de treball de les firmes motociclistes catalanes, Torrot i GasGas

Les dues marques que tenen el mateix propietari plantegen la mesura per motius econòmics, que afectaria 16 operaris de Torrot i 8 de Gas Gas

Tomeu Ferrer
 
 
 
Mecànics de Gas Gas Enduro foto: Vimeo

Mecànics de Gas Gas Enduro foto: Vimeo

La direcció del grup fabricant de motos Torrot, propietari de la marca Gas Gas, ha comunicat als representants dels treballadors la presentació d’un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) d’extinció de 24 treballadors de les dues marques, segons ha explicat Isabel Martínez, secretaria general de la Federació d’Indústria de la UGT de Catalunya a Girona.

La planta de Gas Gas està situada a Salt, al Gironès. Les últimes setmanes s’havia comentat la difícil situació que afecta el grup d’automoció i fins i tot s’havia aventurat la possibilitat de la presentació de l’ERO.

“El que ens han dit és que per motius econòmics plantegen l’extinció de contractes de 16 treballadors de Torrot i 8 de Gas Gas”, explica Martínez. Junt amb l’anunci s’ha lliurat als sindicats la memòria econòmica en la qual es basa la decisió de l’empresa.

En aquests moments tant a Gas Gas com a Torrot treballen uns 60 operaris respectivament i es constata que , l’activitat industrial ha baixat els últims mesos. Precisament la continuïtat del sector de la moto i especialment els projectes de motos impulsades per electricitat era una de les preocupacions sindicals davant dels rumors de crisi a Gas Gas i Torrot. Aquesta serà, segons ha pogut saber aquest diari, la preocupació principal dels sindicats, assegurar la continuïtat de la indústria a les comarques de Girona, a més, clar, de lluitar al màxim pel manteniment dels llocs de treball.

Gas Gas és propietat del grup motociclista Torrot. La marca gironina té un gran prestigi en les competicions (fabrica motos de trial, enduro i off-road). L’any 2015, Gas Gas va estar a punt de tancar i ja va fer un ERO que inicialment era de 26 operaris. Finalment, va ser comprada pel fabricant de motocicletes, i ara motos elèctriques, Torrot., que amb el suport del fons d’inversió Black Toro capital, hi va dedicar 9,6 milions d’euros.

L’any 2016 es va reprendre la producció a la planta de Salt. La idea era fabricar la primera moto de trial elèctrica. Inicialment la planta tenia 150 treballadors i comptava exportar el 90% de la seva producció.

Fa un any la planta va patir un gran incendi que no va afectar la capacitat productiva. Més tard, Torrot va anunciar l’obertura d’una nova fàbrica a Cadis, on hauria d’invertir 16 milions. En aquesta fàbrica l’empresa ha anunciat que hi fabricarà un nou concepte de moto elèctrica, que es faria també a Salt.

El 2017 Torrot va anunciar que traslladava la seva seu social de Mataró a Saragossa.

 

 

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*