Els pràctics del port de Barcelona convoquen vagues tots els divendres d’abril

Els treballadors i treballadores de la corporació reivindiquen més seguretat en la navegació i millores de jornada i salari

Redacció
 
 
 

Vista eèria del Port de Barcelona By Pablo Nicolás Taibi Cicaré from León, Spain - Barcelona, CC BY 2.0,

Vista eèria del Port de Barcelona By Pablo Nicolás Taibi Cicaré from León, Spain – Barcelona, CC BY 2.0,

Els treballadors i treballadores de la societat Pràctics del Port de Barcelona han convocat vaga durant quatre dies durant l’abril. Els pràctics dels ports són els que s’ocupen d’organitzar l’operativa de càrrega i descàrrega i també de l’ordenació del tràfic. La convocatòria afectarà els dies 7, 14, 21 i 28 d’abril. Si finalment l’aturada es fa, repercutirà de manera notable en l’operativa portuària, cosa que pot afectar greument l’economia, segons explica UGT de Catalunya, sindicat majoritari en aquest sector a la capital catalana.

Segons UGT després d’un any i mig de negociacions no s’ha aconseguit un acord en aspectes com la seguretat, salari, o la jornada de treball. Tampoc es van acostar posicions en la darrera reunió mantinguda sota l’autoritat del Tribunal Laboral de Catalunya (TLC), divendres, 31 de març.

La vaga afectarà, si abans no hi ha acord, a personal de guaita, de flota i serveis, en total el col·lectiu suma una cinquantena de treballadors. El sindicat assegura que en relació amb la seguretat durant la navegació la Capitania Marítima de Barcelona és l’única de tot l’Estat que permet que els transbordaments en llanxes d’ús professional es facin únicament per un patró, quan a la resta de ports estatals els patrons van acompanyats sempre d’un mariner.

Cal recordar que Els pràctics del port tenen un paper fonamental en les operacions d’atracada i desatracada de vaixells de grans dimensions. També són els encarregats d’assessorar el capità en les maniobres d’entrada i sortida del port. Tot plegat és especialment important en unes instal·lacions com les de Barcelona, amb gran complexitat operativa i un tràfic de mercaderies que se situa entre els més alts d’Europa.