Més del 90% d’incidència en la tercera jornada de vaga de Metro des que es van trencar les negociacions

Les aglomeracions de personal obliguen a regular passatge en alguns trens a Sagrada Família i a La Sagrera

Redacció
 
 
 

El Metro de Barcelona és clau en la mobilitat de la zona metropolitana foto: UGT

El Metro de Barcelona és clau en la mobilitat a la zona metropolitana foto: UGT

La vaga de Metro de Barcelona ha tingut un seguiment majoritari dels treballadors. Fonts del comitè d’empresa situen aquesta adhesió en més del 90% dels que no estaven convocats per fer serveis mínims en el primer torn d’aturades, de les 7 a les 9 del matí.

La primera franja de la vaga del Metro de Barcelona, desenvolupada entre les 7 i les 9 hores, ha obligat a fer regulacions de passatge a les enllaços de les estacions de la Sagrera i Sagrada Família malgrat la menor afluència.

El compliment dels serveis mínims també queda ratificat per la valoració de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), que ha afirmat que durant la primera aturada, que s’ha desenvolupat amb normalitat, han circulat 57 trens, el 40% dels combois habituals.

Els serveis mínims fixats per la Generalitat se situen en el 40% en les hores puntes –de 7 a 9 i de 16 a 18 hores– i del 20% entre les 20.30 i 22.30 hores.

Comissions Obreres, un dels sindicats que convoca la vaga i que està present al comitè d’empresa, ha emès un comunicat en el qual assegura que “ja n’ha prou de criminalitzar la plantilla per la vaga. Ja toca que l’Ajuntament de Barcelona i la Direcció de l’Empresa s’asseguin a negociar amb el Comitè de Vaga un conveni que, fa ja dos setmanes, ha quedat aparcat per la Direcció”.

Les converses per arribar a un acord van quedar aturades la setmana passada tot i que totes les fonts consultades coincidien a afirmar que s’havien produït avenços que si es consolidaven podien donar peu a una desconvocatòria. Inexplicablement l’empresa va estar una setmana sense reunir-se amb els treballadors.

Per a CCOO, l’última proposta, tot i haver millorat substancialment el que hi havia sobre la taula després de 68 reunions, no deixava tancat cap aspecte dels que els i les treballadores de Metro consideren essencials, com són la precarietat contractual, externalització i privatització dels treballs a Metro i la T-Mobilitat.

Tant CCOO com UGT, com CGT manifesten el seu malestar davant del que consideren tàctica de l’empresa, darrere de la qual hi ha l’Ajuntament de Barcelona, de deixar podrir el conflicte i vèncer els treballadors per cansament. En aquest senti, CCOO afirma: “Si la tàctica de l’Ajuntament i la Direcció és eternitzar el conflicte i buscar el desgast -com fa anys ja es va fer- als únics a qui perjudica és a la gent que diàriament utilitza el transport públic per desplaçar-se”.

La vaga es repetirà durant dues hores per torn tots els dilluns no festius, segons va decidir a principis d’abril la plantilla en una assemblea, així que en total seran vuit hores de vaga cada dilluns de manera indefinida fins que les negociacions aconsegueixin resultats.