Malestar entre els treballadors de PansFood en vaga perquè s’ha declarat el servei de bar com a ‘essencial’

Denuncien que s'han fet obrir a l'aeroport del Prat tres establiments de restauració on han hagut de treballar el 150% dels operaris que ho fan una jornada normal

Redacció
 
 
 

Concentració de treballadors de PansFood i d'Hostaleria a la terminal 2 de l'Aeroport del Prat

Concentració de treballadors de PansFood i d’Hostaleria a la terminal 2 de l’Aeroport del Prat

La vaga dels treballadors de PansFood, a l’Aeroport del Prat, ha topat amb els serveis mínims, que han considerat, en una decisió criticada pels sindicats, que els serveis de bar i restauració són essencials.

UGT de Catalunya, sindicat majoritari al comitè d’empresa ha denunciat el Ministeri de Foment i Aena vulneren els drets fonamentals dels treballadors i treballadores de l’aeroport del Prat. En aquest sentit afirma que el servei de restauració s’ha considerat com a essencial, “quan no ho és”, i s’ha obligat a obrir a la zona internacional tres dels 22 punts de venda. A més, s’ha fet que treballin 17 treballadors, el que suposa el 150% de la plantilla ordinària d’aquests tres punts.

Diverses fonts sindicals consultades informen que a banda de l’obligatorietat dels serveis mínims, el seguiment de l’aturada convocada contra la decisió d’Aena de trossejar la concessió ha estat pràcticament total en els 19 punts de venda que no han quedat afectats per la decisió administrativa.

El comitè d’empresa de PansFood ha convocat dues jornades de vaga (aquest dilluns i el dijous, 2 de març) per exigir a AENA que retiri el concurs publicat el passat 10 de febrer per als establiments d’hostaleria de l’Aeroport de Barcelona – El Prat. UGT entén que l’únic objectiu d’aquesta empresa pública és acabar amb la concessió majoritària.

Les treballadores i treballadors de PansFood, uns 400 asseguren que la decisió d’Aena perjudicarà greument els seus drets perquè fins ara tenen un conveni aconseguit després de 20 anys de treball amb salaris i condicions laborals satisfactòries.

L’estabilitat de l’ocupació és un acord lligat a la unitat de la concessió des de fa més de 20 anys. Per aquesta raó, el 85% de la plantilla mitjana és fixa, creant ocupació estable, el que suposa també una formació contínua i la millora de la qualitat professional de la plantilla. I, per tant, una millor atenció a l’usuari.

Solidaritat dels treballadors hostaleria

Els treballadors i treballadores que han seguit la convocatòria de la vaga han fet ostensible davant dels viatgers que omplien els vestíbuls de les dues terminals de l’aeroport, molts d’ells en camí cap al Mobile World Center. Precisament, en solidaritat amb els seus companys, a la concentració s’han desplaçat molts treballadors del sector de l’hostaleria que, unes hores abans havien fet una concentració davant de Fira de Barcelona. Els treballadors de l’hostaleria han mostrat amb claredat als visitants del certamen que mentre els preus de les habitacions dels hotels es paguen amb xifres astronòmiques els salaris dels que operen als hotels estan sota mínims, i més baixos encara si com les cambreres de pis no pertanyen a la plantilla dels establiments i formen part d’empreses multiservei.