Localitzen afectacions d’amiant en cinc treballadors de Metro

Els operaris pateixen engruiximent de pleura, una afectació que segons l'empresa, en cap cas és maligna, però que suposa vigilància mèdica de per vida

Redacció
 
 
 
Estació de Metro de Paral·lel a Barcelona Tony Hisgett from Birmingham, UK CC BY 2.0

Un tren del metro circulant per l’estació de paral·lel

Cinc és la xifra de treballadors de Metro de Barcelona als quals s’han detectat afectacions fruit del contacte amb l’amiant descobert a instal·lacions i trens. Si a finals d’any l’empresa reconeixia almenys un cas, dilluns, 7 de gener Nació Digital elevava la quantitat a dos i més tard, TV3 parlava de cinc casos.

Segons s’ha reconegut aquests treballadors pateixen engruiximent de pleura, una malaltia que no és maligna però que farà que els afectats hagin de sotmetre’s a vigilància mèdica la resta de la seva vida per poder, així, localitzar possibles problemes respiratoris que poguessin patir.

TMB ha afirmat que l’aparició de casos era previsible, ja que quan es van començar a fer les revisions mèdiques es van aplicar mecanismes molt més sofisticats  per trobar qualsevol presència dels efectes de l’amiant a l’organisme. Les anàlisis han estat fetes fins ara a més de 600 treballadors i treballadores de Metro. L’empresa considera que les afectacions localitzades no són greus.

La tardor passada TMB va localitzar amiant en alguns vagons i també en instal·lacions. En concret, en 39 dels 109 cotxes que va revisar. Bàsicament el producte que podria causar càncer, es va trobar en la pintura antisoroll dels baixos dels vagons. En aquest sentit, TMB en aquell moment, això no suposava cap perill ni per als passatgers ni per al personal de l’empresa.
Enrique Cañas, conseller delegat de TMB va donar garanties que la qualitat de l’aire a la xarxa de metro eren “totals” i que els 38 vehicles afectats continuarien circulant els 3 o 4 anys que els queden de vida útil.

Els trens afectats per la presència d’amiant són de les sèries 3.000 i 4.000, els primers que han de ser canviats, ja que havien començat a utilitzar-se en la dècada dels 80 i han arribat a la fi de la seva vida útil. En aquest sentit, l’Autoritat Metrop0litana del Transport (ATM) ha donat llum verd per substituir 42 trens amb una inversió de 555 milions.

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*